مقامات عربستان سعودي در روزهاي اخير چند نفر از شخصيتهاي شيعه را در اين کشور بازداشت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مدافعان حقوق بشر در عربستان سعودي امروز سه شنبه اين مطلب را اعلام کردند.اين منابع که نخواستند نامشان فاش شود گفتند اين دستگيري ها در غرب عربستان سعودي در شهر رياض در منطقه جده صورت گرفته است و شماري از اقليت شيعه نيز در منطقه شيعه نشين شرق عربستان بازداشت شده اند.
                                         

بر اساس اعلام همين منابع عباس العباد استاد دانشکده پزشکي ، علي حاجي استاد دانشگاه و احمد ناصر از کارمندان بانک سعودي-آمريکايي در رياض بازداشت شدند.ابراهيم الاحمدي شيعه نيز در شهر رياض و برادرش حسين در محله صحت در شرق عربستان دستگير شدند.محمد العطيه در جده ،‌ شيخ بدر الطالب در مکه و عبدالله الخميس در شرق عربستان بازداشت شدند. در حال حاضر ‌مسئولان عربستان درباره اين دستگيريها سکوت اختيار کرده اند.

منطقه شيعه نشين شرق عربستان با درگيريهاي پراکنده اي مواجه است ،‌منطقه اي با دو ميليون نفر جمعيت که از اعمال تبعيض از طرف حکومت سني مذهب اين کشور ناراضي است.در ماه مارس 2011 به دنبال قيام مخالفان شيعه بر ضد دولت سني مذهب بحرين تظاهراتي نيز در منطقه شرق عربستان برگزار شد.درگيريها بين نيروهاي پليس و تظاهرکنندگان ماه ژوئيه شدت پيدا کرد اما در پي درخواست پادشاه عربستان سعودي براي تاسيس يک مرکز گفتگوي بين مذاهب بين اهل تسنن و شيعيان ،‌ تنشها بار ديگر آرام شد.

                                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: شیعه ، بازداشت ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۳:۵۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
ان شاالله به زودی ریشه وهابیت و صهیونیست و ستمگران کنده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
وهابیت از صهیونیسم هم کثیف تر است.
آخرین اخبار