واحد بنزین سازی مرحله دوم طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه لاوان اردیبهشت سال آینده به پایان می رسد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران
بندرعباس مجری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان گفت :با بهره برداری از این طرح، تولید بنزین در این پالایشگاه روزانه از یک میلیون به 2 میلیون و 800 هزار لیتر افزایش می یابد .


مرحله دوم طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت تولید پالایشگاه لاوان با 96 در صد پیشرفت تا نیمه اول سال 92 به بهره برداری کامل می رسد .

دادور افزود : هدف از اجرای این طرح ،افزایش کمی و کیفی تولیدات و میزان پالایش نفت خام و حفاظت محیط زیست است .

وی گفت : با پایان کامل طرح و راه اندازی واحد گوگرد سازی 30 تن گوگرد موجود در گازوئیل استحصال می شود که میزان گوگرد پخش شده در محیط زیست از 10 هزار پی پی ام به 50 هزار پی پی ام کاهش می یابد که با استانداردهای اروپا برابری می کند .

تولید یک میلیون لیتر سوخت جت و افزایش تولید گاز مایع ال پی جی از 30 به 200 تن در روز از دستاوردهای بهره برداری از مرحله دوم طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان است .

بنزین و فرآورده های تولیدی در پالایشگاه لاوان برابر با استانداردهای یورو4 اروپا است وقابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد.

مجری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان هزینه اجرای طرح توسعه را 500 میلیارد تومان اعلام کرد که 78 میلیارد تومان آن در مرحله نخست هزینه شده است.

مرحله نخست این طرح اردیبهشت پارسال به بهره برداری رسید .

افزایش پالایش نفت خام از 30 به 50 هزار بشکه و نفت گاز از یک میلیون به 2 میلیون و 750 هزار لیتر در روز از نتایج بهره برداری از مرحله نخست طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان بود.

پالایشگاه لاوان به لحاظ تولید فرآورده های نفتی هشتمین پالایشگاه کشور است .

پالایشگاه لاوان از سال 1355 با ظرفیت تصفیه روزانه 20 هزار بشکه نفت خام آغاز بکار کرد.

جزیره لاوان در 360 کیلومتری بندرعباس در آبهای خلیج فارس در نزدیکی جزیره کیش واقع است/س


برچسب ها: بنزین ، پالایشگاه ، لاوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.