صنعت نشر در سال 1391 در قالب طرح لوایحی چون حمایت از مولفان و هنرمندان، خروج صنعت نشر از قانون نظام صنفی و معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در آینه لوایح مجلس شورای اسلامی منعکس شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران ؛در سال 1391 مجلس شورای اسلامی هم در حوزه صنعت نشر دست بر روی دست نگذاشته و لایحه حمایت از مولفان و هنرمندان را به قصد حفظ حق و حقوق اهالی ادب و هنر به مدت 50 سال پس از خلق یک  اثر طرح کرد.
گفتنی است که از لوایح دیگر مطرح در دفتر فعالیت های کاری مجلس شورای اسلامی در سال 1391 می‌توان به طرح لایحه معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان اشاره کرد که این طرح به دلیل نقص یکی از مواد قانونی خود همچنان در بی سرانجامی به سر می برد.
لازم به ذکر است که لایحه خروج صنعت نشر از قانون نظام صنفی از آخرین لایحه مطرح سال 1391 مجلس شورای اسلامی در حوزه صنعت نشر به حساب می‌آید.
خاطرنشان می شود که لایحه خروج صنعت نشر از قانون نظام صنفی که بر لغو مسئولیت صنوفی چون اتحادیه ناشران و کتابفروشان در ازای صنعت نشر و تسلط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این صنعت فرهنگ ساز تاکید داشته، با مخالفت افرادی چون نادر قدیانی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان مواجه شد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار