یک کارشناس سازمان ملل می‌گوید «اسرائیل باید فورا از اراضی اشغال شده فلسطین عقب نشینی کند چرا که شهرک‌ها منجر به نقض حقوق انسانی مردم فلسطین به صورت مداوم و روزانه می‌شود.»

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  کریستین شنه، روز دوشنبه طی سخنرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس گفت، اسرائیل باید «فورا و بدون پیش شرط فعالیت‌های شهرک سازی خود را متوقف و خروج از شهرک‌ها را آغاز کند.»

این کارشناس فرانسوی همچنین در اواخر ماه ژانویه گزارشی را در مورد تاثیر شهرک‌های اسرائیلی روی حقوق مردم فلسطین منتشر کرد. این گزارش را یک هیات حقیقت یاب تهیه کرده بود.

شنه ضمن محکوم کردن «الحاق گسترده» اراضی فلسطینی، افزود دیوان بین المللی کیفری در لاهه باید تعقیب قضایی تل آویر را مورد نظر قرار دهد. وی در ماه ژانویه گفته بود که شهرک‌های اسرائیلی می‌توانند به منزله «جنایات جنگی» باشند.

ابراهیم الخراشی، نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل از تل آویو به دلیل شرکت نکردن در نشست روز دوشنبه این شورا انتقاد کرد.

وی گفت، شهرک‌ها هرگونه امکان رسیدن به راه حل دو کشوری را از بین برده و نقض بارز قوانین بین الملل هستند.

رژیم تل آویو ۲۹ ژانویه نشست شورای حقوق بشر در مورد نقض حقوق مردم فلسطین توسط اسرائیلی‌ها را تحریم کرد.

همچنین بعد از اینکه این شورا طی قطعنامه‌ای طرح تل آویو برای ساخت واحدهای جدید را محکوم کرده و خواستار توقف فعالیت‌های شهرک سازی شد، اسرائیل تمام ارتباطات خود با شورای حقوق بشر را قطع کرد.

حدود نیم میلیون اسرائیلی در بیش از ۱۲۰ شهرک غیرقانونی که از سال ۱۹۶۷ میلادی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته شده است، زندگی می‌کنند.

شهرک نشینان و نیروهای امنیتی اسرائیل تقریبا به صورت روزانه در اراضی اشغال شده فلسطین از جمله رام الله دست به اقدامات خشونت بار می‌زنند.

بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی قلمداد می‌کنند. با وجود این، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم می‌گوید، شهرک سازی بخشی از سیاست‌های اسرائیل است و متوقف نخواهد شد.
برچسب ها: اسرائیل ، شهرک ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار