عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: حضور مردم در انتخابات مهم، بلکه اصل اساسي است و موجب تقويت مقبوليت و مشروعيت سياسي نظام مي‌شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني" در ديدار با جمعي از علما و مبلغين مازندراني مقيم تهران، با اشاره به مشکلات فعلي کشور در حوزه‌هاي مختلف، راه‌حل آن را در انسجام داخلي و وحدت همه نيروهاي سياسي با رويکرد منافع ملي دانست و خواستار همراهي بيشتر روحانيت و ساير نخبگان براي عبور از بحران‌ها شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين که انقلاب و نظام اسلامي با زحمت بسيار زيادي به دست آمده و نبايد گذاشت اين دستاورد مهمي تاريخي ملت ايران، با مشکل مواجه شد، به حوادث تاسف بار در سال‌هاي اخير اشاره کرد و گفت: فکر نمي‌کرديم حوزه و مراجع تا اين حد مورد بي‌اعتنايي واقع شده و به اعتقادات و معارف ديني اين همه هجمه شود.

روحاني نتايج برآمده از آمار و ارقام و نيز نظرسنجي‌ها در خصوص مسائل مختلف جامعه را دغدغه آور دانست و افزود: در حال حاضر با مشکلات مختلفي از معيشت و اشتغال گرفته تا اعتياد، فساد و ساير آسيب‌هاي اجتماعي مواجه هستيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بازگويي نگراني‌هاي مختلف مردم و با طرح اين پرسش که براي حل اين معضلات چه بايد کرد؟ با اشاره به سال‌هاي سخت اوايل انقلاب و مشکلات آن دوران، اظهار داشت: در آن سال‌ها استمرار و قوام نظام، جز با ايثار و فداکاري مردم و اتحاد همدلي و حرکت پيشتازانه روحانيت و در راس آن هدايت‌هاي امام (ره) ميسر نبود و امروز نيز بايد همه دست به دست بدهيم تا بتوانيم از مشکلات عبور کنيم.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک بخشي از مشکلات کشور را به علت تحريم‌ها و بخشي را مربوط به مديريت ناکارآمد دانست و با ارائه تحليلي که وحدت و همدلي، در حفظ تماميت ارضي کشور، پاسداري از انقلاب اسلامي و نيز در نهايت پيروزي در جنگ تحميلي ايفا کرد، انسجام ملي را مهمترين عامل براي عبور از بحران‌هاي فعلي خواند و تصريح کرد: مهمترين رکن قدرت ملي، وحدت و انسجام ملي است؛ اگر دشمن احساس کند که در ما انشقاق وجود دارد به فشارهاي خود ادامه خواهد داد.

وي با بيان اين که در چند سال اخير، عده‌اي تلاش کردند با ايجاد اختلاف بين مردم و روحانيت وحدت ملي را تضعيف و در جامعه شکاف و انشقاق ايجاد کنند، بر ضرورت حضور روحانيت در صحنه براي عبور از معضلات و مشکلات کنوني تاکيد کرد و افزود: در برابر توطئه‌ها و فشارهاي دشمنان تنها با وحدت و اتحاد پيروز مي‌شويم.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، از همين منظر، در خصوص مذاکرات هسته‌اي نيز گفت: روزي در مذاکرات موفق خواهيم شد که دشمنان احساس کنند که قدرت ملي ما افزايش پيدا کرده است،‌اگر در کشور، انگيزه ديني، ارزش‌هاي ملي و انسجام و وحدت تقويت شود راحت‌تر مي‌توانيم در برابر فشار دنيا باستيم و از حقوق ملت ايران دفاع کنيم.

روحاني ضمن اينکه انتخابات را يکي از مظاهر قدرت ملي دانست، بر پرشور و رقابتي بودن انتخابات تاکيد کرد و اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات مهم، بلکه اصل اساسي است، حضور مردم باعث تقويت مقبوليت و مشروعيت سياسي نظام مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اين که نظام با انتخابات استوار مي‌ماند افزود: انتخابات يکي از عوامل بقاي نظام است؛ انتخابات، فرصت مشارکت و ابراز نظر را براي همه نيروهاي سياسي فراهم ساخته و نظام را در برابر تحرکات زيرزميني، رفتارهاي خشونت بار و انزواي افراد ، بيمه کرده و سرمايه اجتماعي را افزايش مي‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به بحث جمهوريت و اسلاميت نظام ادامه داد: انتخابات تنها نماد جمهوريت نظام نيست بلکه مظهر اسلاميت آن نيز مي‌باشد، چه اين که مشورت اصلي اسلامي است و در عين حال انتخابات عامل مهمي براي بقا و استواري نظام است بنابراين بايد تلاش کنيم تا انتخاباتي پرشور برگزار شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن يادآوري اين نکته که مشکلات معيشتي، فقر و فشار اقتصادي و هم چنين برخورد غلط با مردم، آن‌ها را از دين جدا مي‌کند، به سو استفاده از مقدسات در سالهاي اخير اشاره کرد و افزود: دين بازيچه نيست، نبايد با دين مردم بازي کرد. يک دولت خوب تنها براي دنياي مردم نيست بلکه براي آخرت آن‌ها نيز موثر است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار