رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور تاريخي شهر سوخته زابل به عنوان يکي از مهمترين شهرهاي باستاني ايران زمين بر بازشناسي موقعيت تاريخي و جايگاه ارزشمند شهر سوخته زابل تاکيد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنايع دستي و گردشگري؛ دکتر «محمدشريف ملک زاده» که در آخرين روزهاي سال 91 و در آستانه سال نو براي بررسي آخرين وضعيت پروژه هاي مربوط به ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سيستان و بلوچستان به اين استان سفر کرده است، پيش از ظهر امروز(دوشنبه) با بيان اين مطلب در گفت و گو با راديو زابل گفت: شهر سوخته زابل يکي از مهمترين شهرهاي تاريخي ايران است که از جايگاه ارزشمندي برخوردار است و قدمت آن به چند هزار سال قبل از ميلاد باز مي گردد و اين شهر تاريخي نيازمند بازشناسي و تبيين جايگاه واقعي خويش است.
وي افزود: به همين منظور پرونده ثبت جهاني شهرسوخته زابل تکميل و براي ثبت در فهرست جهاني به يونسکو ارسال شده است با اين حال قبل از ثبت جهاني اين شهر تاريخي بايد نسبت به راه اندازي پايگاه جهاني شهر سوخته اقدام کرد که اين موضوع در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قرار گرفته است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور با اشاره به ويژگي هاي مردم زابل و استان سيستان و بلوچستان اضافه کرد: اين مردم داراي ويژگي هاي منحصر به فردي هستند که مهمان نوازي، کار، تلاش و کسب رزق و روزي حلال يکي از مهمترين اين ويژگي ها است.
دکتر ملک زاده با بيان اين که مردم سيستان همواره در خدمت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده اند ، افزود: اين مردم همواره پايبندي به ارزش هاي انقلاب، نظام و ولايت فقيه را اثبات کرده و در تمامي صحنه هاي خطير انقلاب اسلامي نقش مهمي را ايفا کرده اند بنابراين اين مردم که با خصلت زحمتکشي شناخته مي شوند شايسته بهترين خدمات هستند.
معاون رئيس جمهوري همچنين با اشاره به برگزاري جشنواره ملي صداي بهار در اين استان اظهار داشت: اين جشنواره همزمان با سراسر کشور در استان سيستان و بلوچستان نيز اجرا خواهد شد و هدف از اجراي اين جشنواره ايجاد شادي و نشاط در ميان مردم و همچنين معرفي ظرفيت هاي اين استان در حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار