رئیس اداره امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 12، از ویژه های زمستانی محدوده ی تهران قدیم و اجرای پروژه های این منطقه خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آرامش، سکوت دل نشین و دل انگیز، شب های مهتابی، زمستانی، آسمان سفید، بارش و نزول ستارگان سفید، بلورهای سفید، با انوازش و قلقلک های لطیف زمستانی، لبخند باصفای نه نه سرما، بغچه ای پر از گل های سفید و بلورین لطیف زمستانی، گلباران سفید و بلورهای آسمانی، دشت وسیع، بزرگ و پهناور گلهای بلورین سفید لطیف زمستانی، لحظه ای با دوست صمیمی و بی ریا، با لباسی از گل ها و ستاره های بلورین سفید، در آغوش طبیعت باصفا و پاکیزه، استشمام نسیم با طراوت، خنک و پاک زمستانی، چه زیباست روزها و شب های برفی زمستانی...!
مدتی است در آرزوی سرزمین و دشتی پر از گل ها و ستارگان بلورین و سفید زمستانی هستیم...!
شیخی گفت: تشکیل ستاد برف روبی در اوایل فصل پاییز، دستور شهردار منطقه 12، آغاز عملیات برف روبی درسطح نواحی و محلات منطقه، امسال از نظر مدیریت هزینه ها، وضعیت مناسب تر و کامل تر نسبت به سال گذشته، تقسیم مسئولیت بین اعضای ستاد برف روبی، مشخص شدن جزئیات وظایف، اعلام آماده باش در زمان بارش برف، تنظیم دفترچه ی برف روبی، ارائه برنامه اجرایی به شهرداری مرکز و ادارات کل، آمادگی بیشتری نسبت به سالهای گذشته داشتیم.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: با توجه به آمادگی 50 درصدی ستاد برف رویی منطقه 12، ما اقدامات اجرایی را براساس یک زمستان پربرف در دو ماه دی و بهمن با ایجاد امکانات کامل و کافی در نظر گرفته بودیم ولی متأسفانه امسال باب کاهش بارش برف مواجه شدیم. شب های آرام زمستانی، بارش ستارگان و گل های بلورین سفید، گامی بر یلدای سفید، تولد زمستان، آغاز زندگی سفید و لطیف زمستانی، گذشت زمان دردی، رسیدن مسافر و همسفر زمستانی، بهمن و لحظه ای آرامش در دشت گل های سفید زمستانی...!
شیخی با اشاره به عملیات اجرایی ستاد برف روبی در سالهای گذشته گفت: ما امکاناتمان را بر اساس پیش بینی و تجربیات سالهای گذشته آماده و تقسیم کردیم. با توجه به سالهای قبل ستاد برف روبی امسال در نخستین روز تا 15 آذرماه، در زمان بندی مشخص، آمادگی 20 درصدی با مواجه شدن کاهش بارش برف، تمام امکاناتمان را در سطح منطقه در سایت های اصلی و فرعی، یک سایت اصلی و 6 سایت فرعی ناحیه ای مستقر کردیم.
وی ادامه داد: در طول دو ماه دی و بهمن، امکانات، ادوات مستقر به صورت صددرصد بود، مجددا از تاریخ یکم اسفند، این حرس که بارش کاهش یابد. با امکانات 50 درصدی با بارش برف در اسفند ماه مواجه شدیم.
خوشبختانه با همین امکانات 50 درصدی عملیات را به خوبی انجام دادیم و هیچ مشکلی پیش نیامد با توجه به تغییرات آب و هوا و احتمال بارش در 15 روز اول سال با آمادگی و امکانات 20 درصدی به استقبال سال نو خواهیم رفت.
گذری بر کوچه، پس کوچه ها و خیابان های شهر، درپی سرزمین و دشت گلهای بلورین سفید زمستانی با گفتگوی گرم و صمیمانه یار دیرینه او از ویژه های شهر باصفا می گوید...!
شیخی با اشاره به ویژه های زمستانی منطقه 12 گفت: تمام تلاش ما این است که طوری مدیریت کنیم که درصورت بارش برف مشکلی برای تردد شهروندان پیش نیاید. با توجه به تغییرات آب و هوایی امکانات ستاد برف روبی از 20 درصد به 50 درصد و صددرصد در نوسان است. در مواقع مواجه با کاهش برف برای جلوگیری از خسارت بر تجهیزات ستاد برف روبی این امکانات در پروژه های اجرایی دیگر استفاده می شود.
وی ادامه داد: با توجه به امکانات و تجهیزات کامل پیش بینی شده در امسال نسبت به سالهای گذشته، مواجه شدن با کاهش برف، تجهیزات و امکانات ستاد برف روبی در پروژه های عمرانی، طرح اماده سازی پیاده راه محور امام حسین تا میدان شهدا، حمل خاک های مازاد در این محور، استفاده از امکانات ماشینی باب کت، لودر، در فصل هرس در اجرای این طرح درسطح منطقه، از تمام 9 دستگاه خاور برای حمل مازاد هرس درختان استفاده کردیم.
شیخی در پایان با اشاره به اقدامات دیگر ستاد برف روبی در اجرای پروژه های عمرانی منطقه 12 افزود: از باب کت های ستاد برف روبی در هر ناحیه، در پاک سازی زمین های داخل محلات، تخریب املاک شهرداری، تمام امکانات ستاد برف روبی از 15 آذر تا روزهای پایانی سال در اجرای پروژه های عمرانی منطقه 12 استفاده شد./ل
گزارش از ساره کلهر

برچسب ها: گذر ، زمستانی ، تهران قدیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار