احمدي نژاد در آخرين جلسه دولت در سال 91؛

سختي‌هاي سال 91 بهانه تقويت روح خدمت بيشتر به مردم خواهد بود

رييس جمهور با بيان اينكه سال 91 سال سختي بود، اما سختي‌ها مقدمه تعالي است، اظهار داشت: سختي‌ها و فشارها همگي اعتباري بوده و بهانه‌اي براي تقويت روح و فرصتي براي خدمت بيشتر، تقويت اخلاص و تعهد و عشق به آرمان‌هاي انقلاب و مردم است، تا نگاه، دانش و توان ما بيشتر شده و اراده‌هايمان مستحكم‌تر شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد عصر ديروز (يكشنبه) در آخرين جلسه هيأت وزيران در سال 91 گفت: سال 91، سالي بسيار پركار، پرتلاش و به ظاهر پرزحمت براي خادمان ملت بود؛ اعضاي دولت از دو جهت داخلي و خارجي در فشار بودند كه اين فشارها بعضا به طور هماهنگ هم صورت مي‌گرفت.
 
رييس جمهور با بيان اينكه در تاريخ كشور سراغ نداريم كه اين ميزان از هماهنگي براي فشار به يك دولت انجام شود، خطاب به اعضاي هيات دولت افزود: به رغم همه فشارها شما اعضاي دولت با عشق و ايمان به آرمان‌هاي انقلاب و ارزش‌هاي الهي براي خدمت به مردم ايستاديد و خدمت كرديد.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه سال 91 سالي بود كه بيشترين خدمات براي جبران خلاءها و فشارهاي دشمنان به انجام رسيد، اظهار داشت: بدخواهان دوست داشتند كه نظام اقتصادي كشور از هم پاشيده شود و اين موضوع به لحاظ محدوديت‌هايي كه به كشور تحميل شد و از لحاظ حساب و كتاب آنان منطقي بود، ولي با وجود فشار زيادي كه به مردم وارد شد، به فضل الهي آنچه آنان مي‌خواستند اتفاق نيفتاد.
 
رييس جمهور تصريح كرد: امروز كشور قدرتمند است و به رغم همه فشارها، شاهد رشد اقتصادي و افتتاح مداوم پروژه‌ها و كارهاي عمراني در كشور هستيم كه بخش مهمي از اين شرايط مرهون تلاش‌هاي اعضاي دولت است.
 
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: معتقدم نيازي به تشكر از تلاش‌ها و اقدامات اعضاي دولت نيست، چرا كه وقتي خدايي كه شاكر عليم است و بهترين مولا و ياور براي انسان مي‌باشد، اعمال انسان را مي‌بيند و اين كافي است و نيازي به تشكرهاي ظاهري نيست.
 
رييس جمهور تصريح كرد: در دوراني كه فشارها و حرف و حديث‌ها در خصوص دولت بسيار بالا گرفته بود، يكي از دوستان در حياط دولت از من پرسيد كه شرايط چگونه است و بنده پاسخ دادم وقتي خدا شاهد و ناظر اعمال ما و بهترين مولا و ياور است، شرايط بسيار عالي مي باشد و نبايد از چيزي ناراحت بود.
 
وي تأكيد كرد: فشارها و توطئه‌ها هيچ اصالتي نداشته و تنها بهانه‌اي است براي اينكه رشدي اتفاق بيفتد.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه بايد بين خود و خدا حساب‌ها را صاف كرده و آماده خدمت بيشتر و والاتر به مردم شويم، گفت: مسير عشق و تعالي با عشق به خدا و خليفه الهي شروع شده و از مسير خدمت به مردم عبور مي‌كند و اين راهي نوراني است كه خداوند در برابر ما قرار داده و شكر اين نعمت در بهره‌گيري از آن در جهت خدمت بيشتر و 100 درصدي به مردم است.
 
رييس جمهور با اشاره به اينكه بسياري از مشكلات بوجود آمده در كشور در سال جاري از اراده دولت و حتي ملت خارج بوده است، تصريح كرد: به رغم اين شرايط بايد همه آنچه را كه در توان داشتيم، انجام مي‌داديم و قاطعانه اعلام مي كنم كه اكثريت دولت به گونه‌اي رفتار كردند كه همه توان خود را در مسير خدمت به مردم بكار گيرند.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه بايد در سال آتي نيز از خدا بخواهيم تا توان، همت و اراده ما را در جهت خدمت بيشتر به مردم افزايش دهد، تصريح كرد: بايد از خدا خود او را بخواهيم، چرا كه اگر كمتر بخواهيم دچار ضرر و خسران شده‌ايم؛ بايد از خدا وجود امام زمان (عج) را بخواهيم، چرا كه در آن صورت همه خوبي‌ها، توفيقات، تواضعات و تقواها را خواسته‌ايم.
 
رييس جمهور با بيان اينكه كار قوه مجريه، كار اجرايي بوده و روزانه نياز به تصميم‌گيري و انجام سلسله كارهاي به هم پيوسته‌اي دارد كه نيازمند بررسي و پيگيري لحظه‌اي هستند، گفت: نمي‌توان يكسال را به انجام حرف و بحث و كار نظري بگذرانيد و اگر هم بحث و فعاليت نظري در دولت صورت مي‌گيرد، به عنوان مقدمه انجام كار اجرايي در بخش‌هاي مختلف است.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه خوب است در آستانه سال جديد از همه كساني كه به ما جفا كرده‌اند، بگذريم و آنان را از ته دل ببخشيم، تصريح كرد: در مرحله دوم بايد بين خودمان يكديگر را حلال كنيم، چرا كه بالاخره مسئوليت برخي اوقات فوق توان ها بوده و فشارها نيز بسيار زياد است؛ همه ما آرزو داريم كوچكترين سختي و مشكلي در زندگي مردم وجود نداشته باشد و همه شاد، مرفه و اميدوار بوده و در مسير كمال باشند، در هيچ جاي كشور نياز بر زمين مانده اي نماند، فشار دشمنان اثربخش نباشد و خللي در زندگي مردم ايجاد نشود، اما در بسياري از اوقات شايد ابزارها، پاسخگوي تحقق اين خواسته‌ها نباشد.
 
رييس جمهور خطاب به اعضاي دولت تصريح كرد: بنده خاضعانه از شما مي‌خواهم كه بنده را حلال كرده و در دعاهاي خود فراموش نكنيد.
 
احمدي‌نژاد همچنين پس از پايان جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امشب هيات دولت مصوب شد که حقوق تمام کارمندان و بازنشستگان دولت در سال آينده حداقل 20 درصد افزايش پيدا کند؛ همچنين مصوب شد که چهارشنبه سي ام اسفند ماه سالجاري نيز تعطيل اعلام شود و مديران دستگاه‌هاي اجرايي ساعت کاري را در اضافه کار کارمندان مستهلک کنند.
 
رييس جمهور ضمن اظهار اميدواري از اينکه سال جديد سرشار از عظمت و سلامتي براي ملت ايران باشد و هيچ غم و غصه‌اي در آن وجود نداشته باشد، تصريح کرد: ما براي همه ملت ايران، بيشترين خوبي‌ها را آرزو مي‌کنيم و ان شاءالله ملت ايران تمام توان خود را بسيج و کاري بزرگ را انجام خواهد داد و تمام بداخلاقي‌ها را به يکباره از صحنه زندگي خود کنار خواهند زد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار