سه نفر از دانشجويان داشگاههاي كشور رتبه نخست المپياد نفت را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، براي بررسي مشكلات و چالش هاي پيش روي دانشجويان نخبه صنعت نفت، نشستي با حضور كيان مرز قائم مقام  و مدير كل دفتر وزير نفت، روح الله تولايي مشاور وزير نفت در امور جوانان،  و مسئولان جامعه مهندسان نفت برگزار شد. 

طي سالهاي گذشته با توجه به پيشرفت روز افزون علم و فناوري در بخش صنايع بالادستي، نياز به فضاي علمي و قابل دسترس براي همه متخصصين اين حوزه در ايران محسوس بوده است.

 براساس اين گزارش، جامعه مهندسان نفت (society of petroleum engineers) همت گماشته است تا در عصر پر شتاب علم و فن‌آوري جهت تشويق و ترغيب دانشجويان به علم و پژوهش و دستيابي به رخدادهاي علمي با نگرش ارتقاء سطح دانش آنان در صنايع، مسابقات بين‌المللي دانشجويي را در سطح جهان كه در ابتدا داخلي و در مراحل منطقه اي و جهاني برنامه‌ريزي نموده است.

همچنين استقبال شايسته دانشجويان تمام كشورها حاكي از مفيد و كار آمد بودن اين مسابقات در شكل‌دهي آنان و ايجاد انگيزه در ادامه كارهاي تحقيقاتي آنان مي‌باشد.



اين انجمن همچنين از تجارب ارزشمند اساتيد، متخصصين، و صاحبنظران داخل و خارج جهت شکل‌دهي و هدفمند نمودن اين دانشجويان پرتلاش و با انرژي که سالانه تعداد بيشماري فارغ التحصيل و جذب صنعت نفت کشور مي‌شوند. از ساير امکانات خود براي دانشجويان، در برپايي اين مسابقات بين‌المللي دانشجويي، مشاوره دادن به آنان و استفاده از آنان در پروژه ها و حمايت از آنان اشاره نموده است.

امسال نيز اين مسابقه در كشور در تاريخ 15/11/91 برگزار گرديد كه طبق ليست پيوست دانشجويان رشته هاي مهندسي نفت كشور بعد از ارائه مقاله خود به زبان انگليسي با حضور داوران صاحب نظر و پيشكسوت صنعت و دانشگاه كه (بيش از 15 نفر در دو مرحله داوري ) به كسب رتبه نائل گرديدند كه جهت حضور در مسابقه منطقه به كشور مصر اعزام خواهند گرديد و در نهايت بعد از كسب رتبه اول نيز در آنجا نيز به حضور در رقابت جهاني آماده مي‌گردند.

با اميد به رشد و درخشش هر چه بيشتر اين افتخار آفرينان در سطح ايران و جهان كه تحقق اين آرمان، نيازمند توجه، همكاري و حمايت‌هاي دلسوزانه مسئولين در اين راستا مي‌باشد.

گفتني است؛ مريم خسروي، حديثه باقويي و سهراب مشهدی زاده رتيه هاي نخست، سارا شکراله زاده، بهنام کشاورزی، مهدی زینعلی حسنوند رتبه دوم همچنين یاسمن آصف، سجاد اماني رتبه هاي سوم را بخود اختصاص دادند./ر
برچسب ها: المپیاد ، نفت ، دانشجو ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار