ارامنه عادت دارند که میز مفصلی را برای استقبال از سال نو و روزهای جشن ژانویه چیده و وفور مواد خوراکی و میوه را ضامن نعمت و آغاز سال پربار می دانند...

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ارامنه نیز مبنای تاریخ خود را میلاد حضرت مسیح قرار داده اند. طبق رسوم دیرینه ارامنه ناموفقیت های احتمالی سال گذشته با آغاز سال نو در گذشته ميمانند و دوره جدیدی از زندگی شکوفا و موفقیت آمیز آغاز می گردد. یک اصطلاح مردمی می گوید که "سال را هر طور که آغاز کنی، همانطور نیز به اتمام خواهی رساند".


ارامنه عادت دارند که میز مفصلی را برای استقبال از سال نو و روزهای جشن ژانویه چیده و وفور مواد خوراکی و میوه را ضامن نعمت و آغاز سال پربار می دانند. خانم های خانه دار عقیده دارند که طی این روز هیچ غذا و یا شیرینی آماده را نباید از مغازه خرید و همه چیز باید دست پخت کدبانو باشد و آقایان نیز سعی دارند هیچ کم و کاستی در میز پذیرایی سال نو نباشد. 


در تمامی منازل و میادین بزرگ شهرها، درخت کاج تزیین یافته و شهرها غرق در نور و روشنایی می گردند. کودکان به همراه بزرگان خود از میادین و فروشگاه های بزرگ شهر بازدید کرده و هر کدام اسباب بازی و اشیاء تزئینی جدیدی به درخت کاج اضافه می کنند.


 بابا نوئل ها در سطح شهر و منازل به حرکت در آمده و به کودکان هدیه می دهند. آنان یتیم خانه ها، خانواده های بی سرپرست، بیمارستان ها و خانه سالمندان را نیز فراموش نکرده و با حمایت مالی افراد نیکوکار برای همه نیازمندان هدیه می برند. اولیای منازل نیز هدایای مخصوصی برای اعضای خانواده حاضر کرده و شب ژانویه، خود لباس بابانوئل می پوشند و یا توسط بابانوئل دعوتی هدایا را پخش می کنند.


در دوران باستان مردم عید سال نو را در ساحل رودخانه "آرادزانی"جشن گرفته و پادشاه، امیران کشور و ارتشیان نیز در آن شرکت می کردند. جشن سال نو مظهری از اتحاد ملی بوده و همه اقشار ملت می بایست در آن شرکت می کردند.


 ارامنه از اول تا روز ششم ژانویه که مصادف است با جشن میلاد حضرت مسیح به دید و بازدید سال نو پرداخته و سپس در کلیسای محل مراسم مذهبی میلاد حضرت مسیح را به جا می آورند.


برچسب ها: سال ، نو ، ارمنستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۱۴:۵۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۲
بسيار عالي ، عيدتان مبارك
آخرین اخبار