مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: امسال چهار میلیارد و 23 میلیون ریال تسهیلات بخش باغداری در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علی عباسی گفت: این میزان تسهیلات برای احداث باغ میوه به 58 نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.


وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات بخش باغات جهاد کشاورزی سرپل ذهاب، هرس و تغذیه براساس اصول فنی در سطح 68 هکتار، احداث 94 هکتار انواع باغات مثمر و 85 هزار چاله کنی برای کاشت نهال میوه بوده است.

عباسی اظهار کرد: همچنین بیش از یک هزار و 400 متر مکعب استخر ذخیره آب با مشارکت باغداران، نصب و کارگذاری سه هزار متر لوله جهت ساماندهی انتقال آب به باغات و اجرای 30 هکتار سیستم آبیاری قطره ای از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در سال 91 است.

به گفته وی، پوشش انهار سنتی آبرسانی به باغات با مشارکت باغداران به طول 180 متر، مبارزه با آفات و علف های هرز و انواع بیماری در سطح چهار هزار و 14 هکتار با استفاده از 14 هزار و 56 لیتر سموم حشره کش، علف کش و قارچ کش از دیگر اقدامات بخش باغبانی جهاد کشاورزی سرپل ذهاب می باشد.

وی گفت: تهیه 30 هزار اصله نهال گلدانی انگور یاقوتی جهت احداث 30 هکتار باغ بعد از برداشت محصول باقلا و بهداشت باغات شامل جمع آوری بقایای گیاهی و حذف سر شاخه های اضافی و خشک شده در سطح باغات شهرستان نیز امسال انجام گرفته است.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با جمعیت بیش از 85 هزار نفر، بیش از 34 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، امسال ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.