فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی در روزهای اول و دوم فروردین سال 92 برای صادرات کالا و محموله های صادراتی به کشور عراق تعطیل است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پروین گفت: مرزهای خسروی و پرویزخان فقط در این دو روز از سال آینده و برای صادرات کالا تعطیل است و از روز شنبه سوم فروردین دوباره فعالیت اقتصادی در این مرزها آغاز می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز چهارشنبه آخرین روزکاری سال است و از طرف دولت نیز این روز تعطیل اعلام شده لذا فعالیت صادراتی در مرزهای پرویزخان و خسروی در این روز (30 اسفند) نیز تعطیل خواهد بود.

پروین اظهار کرد: در روزهای اول و دوم فروردین سال 92 تردد مسافر به قصد گردشگری به اقلیم کردستان عراق و تردد زوار به صورت کاروانی و تحت پوشش سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات از مرز خسروی کماکان انجام می شود.

وی گفت: اعزام انفرادی زوار از مرز خسروی و پرویزخان همچنان ممنوع است، بنابراین تردد افرادی که به قصد زیارت از طریق مرز پرویزخان به اقلیم کردستان سفر می کنند تا از آنجا به شهرهای مذهبی عراق عزیمت کنند ممنوع بوده و تبعات منفی همچون دستگیری و بازداشت آنان را در این کشور بخاطر ورود غیر مجاز بدنبال دارد.

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: تردد از مرز پرویزخان فقط برای کسانیکه به قصد گردشگری عازم شهرهای اقلیم کردستان عراق هستند مجاز است در غیر این صورت تخلف محسوب می شود و با متخلفان هم در کشور عراق و در ایران برخورد قانونی خواهد شد.

شهرستان قصرشیرین دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون و تریلر حامل انواع کالا، از مرز پرویزخان به شهرهای اقلیم کردستان عراق صادر می شود و حدود هفت هزار تاجر، پیله ور، کوله بر، کارگر، راننده و نیروی خدماتی و انتظامی در این مرز فعالیت می کنند.

مرز خسروی نیز بعنوان نزدیکترین نقطه از ایران اسلامی به کربلای معلی در مسافت 20 کیلومتری شهر قصرشیرین قرار گرفته است این مرز با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی زمینی خاورمیانه روزانه ظرفیت جابجایی 10 هزار زائر را دارد، در این پایانه هم اکنون دو خط مخصوص صادرات کالا و دو خط مخصوص تردد زائر و مسافر فعال است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، رسمی ، پرویز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.