خبرگزاري روسي "راشا تودي" در گزارشي به حضور ناوشكن كشورمان در آبهاي "درياي خزر" اشاره كرده و اشاره داشته كه حضور "جماران-2" در آبهاي درياي مازندران موفقيتي بي مانند در عرصه پيشرفت نظامي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  راشا تودي، خبرگزاري راشا تودي" در ادامه افزوده است "دكتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران روز يكشنبه در مراسم به آب انداخته شدن ناوشكن "جماران -2" در آبهاي درياي مازندران شركت كرد. وي در اين مراسم حضور قدرتمند ناوشكن ايران در آبهاي درياي خزر را "موفقيتي بزرگ" براي جمهوري اسلامي ايران دانست." 
اين خبرگزاري روسي در ادامه به توصيف مشخصات ناوشكن كشورمان پرداخته و مي افزايد "اين ناوشكن در حدود 1.420 تن وزن دارد و با 20 هزار اسب بخار كار مي كند و مي تواند با سرعت 20 گره دريايي سفر نمايد. اين ناوشكن همچنين قابليت بالگرد و تجهيزات موشكي زمين به زمين و زمين به هوا را نيز دارد. اين ناوشكن ايراني همچنين به اژدرپيما و سامانه توپخانه اي پيشرفته مجهز است." 
اين خبرگزاري در ادامه مي افزايد "ناوشكن ايراني "جماران-2" در ظرف مدت 6 ماه آينده و پس از انجام آزمايشات نهايي به ناوگان دريايي جمهوري اسلامي ايران خواهد پيوست." 
"راشا تودي" در ادامه با تاکيد بر  موفقيت نيروهاي نظامي كشورمان كه با خوباوري و عزم و توان فوق العاده توانسته اند با بهره گيري از ظرفيت هاي بومي اين ناوشكن را توليد نمايند افزوده است "اين نخستين حضور يك ناوشكن سنگين ايراني در آبهاي درياي نفت خيز مازندران است. در فوريه سال 2010 ميلادي، نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران ناوشكن "جماران 1" را به آبهاي خليج فارس فرستاد كه نخستين ناوشكن ساخت داخل ايران و با بهره گيري از رادارهاي پيشرفته و قابليت هاي جنگ الكترونيكي بود." 







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار