یکی از مزایای گرفتن آب میوه‌ها و سبزیجات این است که چون این مواد به شکل مایع وارد بدن می‌شوند، حجم زیادی از مواد مغذی آنها تقریباً بلافاصله وارد جریان خون شده و ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک مواد غذایی که به طور طبیعی حاوی کلسیم و منیزیم می‌باشند، برای آرام کردن سردردها، به‌خصوص میگرن، مفید هستند و موجب کاهش فشارهای عصبی، تنش‌ها و اسپاسم‌های آزاردهنده می‌شوند.

شروع روز با نوشیدن یک لیوان آب‌میوه طبیعی به هنگام صرف صبحانه، می‌تواند شما را برای تمام روز سرحال، بانشاط و آرام نگه دارد؛ زیرا شما مواد مغذی ضروری و مفید را برای بدن فراهم کرده‌اید. اگر نمی‌توانید از محصولات لبنی استفاده کنید، بهتر است از سایر شیرهای استاندارد مانند شیرسویا (Soya milk)، استفاده نمایید. شیرسویا برای سردردهای ناشی از تغییرات هورمونی مفید است.

برای بعدازظهر خود نیز می‌توانید چند عدد هویج را آب گرفته و برای تنوع و تغییر در مزه و طعم آن، با آب یک عدد  سیب  مخلوط و نوش جان کنید.

این نوشیدنی برای آرام کردن سردردهای ناشی از پرخوری و یا مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب و شیرین بسیار مناسب است؛ زیرا خاصیت پاکسازی و سم‌زدایی دارد و چند دقیقه پس از نوشیدن این آبمیوه، احساس تازگی و نشاط خواهید کرد و سردردتان تسکین می‌یابد./س

برچسب ها: آب میوه ، سردرد ، کلسیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.