سرپرست اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر با اشاره به مصوبه ستاد قاچاق کالا و ارز گفت: عرضه طلای خارجی در سطح کشور ممنوع شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رحیم بهره‌مند یکشنبه شب در نشستی خبری اظهار داشت: با وجود افزایش قیمت‌ها و نامیزان بودن برخی ترازوهای اصناف، تصمیم گرفتیم تمام ترازوهای موجود در اصناف استان را از نظر استاندارد بودن، بررسی کنیم.

وی با اشاره به وجود 2700 ابزار سنجش در اصناف استان، گفت: بررسی استاندارد ترازوها، با حضور نماینده صنف، تعزیرات حکومتی و  صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

*وجود طلای خارجی در طلافروشی‌ها به صفر رسیده است

سرپرست اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر با اشاره به بررسی وجود طلای خارجی در طلافروشی‌ها، گفت: امسال در هفت نوبت، از طلا فروشی‌های استان بازرسی به‌ عمل آمده و 76 مرحله بازرسی انجام داده‌ایم.

بهره‌مند تصریح کرد: تمام طلافروشی‌های استان، از نظر وجود طلای خارجی بررسی شده و اکنون تعداد طلافروشی‌هایی که طلای خارجی می‌فروشند به حد صفر رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه ستاد قاچاق کالا و ارز، عرضه طلای خارجی در سطح کشور ممنوع شده است و با این وجود طلافروشی‌ها از عرضه طلای خارجی خودداری کنند.

 

*فعالیت بیش از 50 آزمایشگاه همکار در استان بوشهر

سرپرست اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر، با بیان اینکه سازمان استاندارد پیشتاز در برون سپاری خدمات است، تصریح کرد: استاندارد بوشهر خدمات مختلفی هم به سایر استان‌ها از جمله، خوزستان، فارس و هرمزگان می‌دهد که نقطه عطفی در فعالیت‌های اداره کل استاندارد بوشهر است.

بهره‌مند اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، بزودی آزمایشگاه باسکول‌های سنگین در استان بوشهر ایجاد می‌شود و اعتبار لازم برای این امر تامین و سرمایه‌گذار هم شناسایی شده است.

وی گفت: استان بوشهر در سال آینده به عنوان مرکز آزمون باسکول‌های سنگین در جنوب کشور معرفی خواهد شد.

*تدوین بیش از 200 استاندارد ملی در استان بوشهر

سرپرست اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 200 استاندارد ملی تدوین کرده‌ایم و جز 4 استان برتر در سرانه تدوین استاندارد هستیم.

بهره‌مند گفت: حفظ آزمایشگاه‌های مرجع، از سیاست‌های سازمان استاندارد است و فعالیت آن، به جهت نظارت بر آزمایشگاه همکار می‌باشد و اینکه 20 درصد آزمون‌ها باید در ادارات باید انجام شود.

وی با اشاره به مکانیزه کردن فرایند اداری سازمان استاندارد بوشهر، اظهار داشت: این کار را از طریق ارتقای پرتال اداره کل و ارتباط این اداره با واحدهای تولیدی از طریق اتوماسیون اداری انجام می‌شود.

*استاندارد خرما، بر اساس استاندارد بین‌المللی کودکس

وی خاطرنشان کرد: محصولاتی که از خرما تولید می‌شود استاندارد مربوط به خود را دارند که بر اساس استاندارد بین‌المللی کودکس است.

سرپرست اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر گفت: به دلیل اینکه برداشت خرما در کشور سنتی است و با مواد ضدعفونی کننده انجام می‌شود، و همچنین به دلیل عدم وجود سردخانه نگه‌داری خرما، در فصل گرما شاهد آفت زدگی در خرما هستیم، بنابراین نیاز است سردخانه‌ای در بوشهر برای این منظور ایجاد شود.

وی بر ایجاد صنایع فرآوری خرما در استان تاکید کرد و گفت: استاندارد خدمات هم مدنظر است و باید جدی گرفته شود.
برچسب ها: طلا ، اصناف ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.