مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ظرفیت اسکان آبگرم فردوس دو برابر افزایش یافته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدرضا رضایی در نشست خبری اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی ستاد تسهیلات سفر خراسان جنوبی از قبیل برگزاری جشنواره‌ها و موسیقی‌های محلی در باغ موزه اکبریه و شوکت آباد و سایر شهرستان‌ها تا 14 فروردین 92 ادامه دارد.

وی افزود: با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات در بقاع متبرکه و مساجد سطح استان برنامه‌هایی متناسب با ایام دهه فاطمیه انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین وی‍ژه برنامه‌های سال تحویل در باغ موزه اکبریه و آستانه شهدای باقریه برگزار می‌شود.

رضایی تصریح کرد: بیش از 60 نفر راهنما در اماکن شاخص گردشگری استان، مسافران نوروزی را راهنمایی می‌کنند. مشکل تسهیلات احداث هتل کویر حل شده و اقدامات مقاوم‌سازی آن انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه ارائه تسهیلات باید متناسب با آورده سرمایه‌گذار باشد، گفت: هتل بند دره نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

رضایی از ظرفیت 800 نفری مهمانپذیرها و هتل‌ها، ظرفیت پذیرش 3 هزار نفری مدارس، آماده‌سازی یک‌هزار و 300 تخت در مهمانسراها و خوابگاه‌ها و 370 زائرسرا برای اسکان مسافران در ایام نوروز خبر داد.

وی اذعان داشت: تعداد 18 بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز 92 در سطح استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین ظرفیت اسکان آبگرم فردوس دو برابر و آبگرم لوت نیز افزایش یافته است.

رضایی تصریح کرد: در ورودی‌های استان از قبیل شهرستان‌های فردوس، بشرویه، قائن، خوسف و نهبندان کمپینگ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز بیش از 200 هزار کتابچه و بروشور توسط این سازمان به چاپ رسیده و همزمان با ورود گردشگران توزیع می‌شود../س

برچسب ها: اسکان ، آبگرم ، فردوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.