منابع ديپلماتيك از افزايش تماس هاي "ديپلماتيك" "جان كري" وزير امور خارجه جديد دولت آمريكا با احمد داووداوغلو" وزير امور خارجه تركيه و بحث و تبادل نظر آنان با يكديگر خبر داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تودي زمان ، اين منابع در ادامه افزوده اند كه در مدت چهار روز گذشته و پس از پايان ديدار جان كري از تركيه اين دو مقام ديپلماتيك آمريكايي و ترك با يكديگر سه تماس تلفني داشته اند كه در آن موضوعات مورد بحث در مورد مسائل خاورميانه و به طور خاص "بحران سوريه" بوده است. در ادامه اين گزارش آمده است كه تماس تلفني روز پنجشنبه اين دو وزير امور خارجه ادامه مكالمات روز چهارشنبه آنان بوده است كه در اولين تماس بدليل برنامه فشرده كاري دو طرف ناتمام باقي مانده است. 
اين منابع خاطر نشان ساخته كه كري و داووداوغلو تصميم دارند تا با برگزاري ديداري كوتاه با يكديگر پيرامون ساير مسائل مرتبط با خاورميانه و سوريه با يكديگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. رسانه هاي خبري تركيه پيش تر از مذاكرات تلفني داووداوغلو با جان كري از مقر حزب عدالت و توسعه در استان "مرسين" تركيه خبر داده بودند. برخي از منابع ديگر اظهار داشته اند كه اين تماس هاي تلفني در آستانه سفر "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا به اراضي اشغالي و به منظور ميانجي گري آمريكايي ها براي بهبود روابط رژيم صهيونيستي و دولت تركيه انجام شده اند. 





برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار