استاندار خراسان رضوي از شهر تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسین فروزان ‌مهر در حاشیه این بازدید، از توس به عنوان یکی از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان یاد و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت رسیدگی به شهر تاریخی توس و آبادانی آن، حرکت مسوولان در مسیر تحقق منویات معظم‌له، ضروری است.

وی با بیان اینکه تاکنون تلاش های بسیاری از سوی مدیران اجرایی استان در جهت ثبت جهانی شهر تاریخی توس صورت گرفته، ادامه داد: باید هر چه سریع تر نسبت به جمع آوری و یا انتقال دکل های برق پشت آرامگاه که مانع ثبت اثر شده، اقدام شود و استانداری نیز علی‌رغم محدودیت اعتبارات، نهایت مساعدت را برای اجرای این امر با دست اندرکاران خواهد داشت.

فروزان مهر در ادامه، با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور درباره الحاق منطقه توس به عنوان محدوده منفصل شهری به حوزه خدماتی شهرداری مشهد، اظهار کرد: با توجه شاخصه های فرهنگی، گردشگری شهر توس، شهرداری باید با معرفی هر چه سریع تر شهردار این منطقه، همه توان و منابع خود را در جهت آبادانی و آماده سازی زیرساخت‌های رفاهی آن، به کار گیرد.

وی پیش نیاز تحقق این مهم را انحلال شورای روستایی در این محدوده دانست و از فرماندار مشهد خواست تا هر چه سریعتر نسبت به این امر و اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، اقدام نماید.

فروزان مهر تاکید کرد: هر گونه ساخت و ساز در این ناحیه، باید تحت کنترل بوده و بررسی صدور پروانه‌های ساختمانی، به صورت الزامی توسط مسوولان اجرایی به ویژه شهرداری مشهد، پیگیری گردد.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها در جهت توسعه شهر توس، باید با محوریت تبدیل آن به یک قطب گردشگری صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به وجود بافت فرسوده در محدوده آرامگاه فردوسی و شهر توس، بر ضرورت تسریع در تصمیم گیری و اقدام جهت نوسازی و بازسازی آن از سوی شهرداری مشهد تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع دستگاه ها در خدمت رسانی به این منطقه گردشگری، همچنین از شهرداري مشهد خواست تا نسبت به زيباسازي و بهسازی اين منطقه تاريخي در آستانه نوروز اقدام عاجل نماید.

فروزان مهر خواستار رعایت کامل اصول بهداشتی در نظافت و پاکسازی این محدوده تاریخی شد و عنوان کرد: رفاه حال بازدید‌کنندگان و توسعه و تقویت امکانات و زیرساخت های گردشگری در شهر توس، باید در دستور کار دستگاه های اجرایی ذی‌ربط  قرار گیرد.

 

برچسب ها: توسعه ، شهر ، توس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.