با حضور استاندار خراسان رضوي، مانور سراسري خدمت و اطلاع رساني استان به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسين فروزان مهر در مراسم آغاز این مانور، با اشاره به فرمايشات مقام عظماي ولايت در جمع مسوولان دستگاه هاي خدمت رسان به مسافران نوروزي، بر ضرورت توجه مسوولان دستگاه هاي اجرايي به تحقق منويات معظم له در خدمت رساني مطلوب تر به زائران بارگاه منور رضوي(ع) تاكيد كرد.

وی اظهار كرد: همان گونه كه مقام معظم رهبري فرموده اند بي ترديد خدمات و زحمات خادمان زائران امام رضا(ع) به ويژه در ايام تعطيلات نوروزي، در درگاه خداوند به مانند خيرات مورد عنایت قرار خواهد گرفت.

رييس ستاد تسهيلات زائران خراسان رضوي با بيان اينكه خدمت رساني و ارايه تسهيلات به زائران بر مبناي سه مولفه امنيت، استقرار و تردد صورت مي‌گيرد، اظهار اميدواري كرد: با توجه به آمادگي كامل استان براي پذيرايي از خيل زائران امام رضا(ع)، اين ميزباني به شايسته ترين نحو ممكن تحقق پذيرد.

فروزان مهر در ادامه، از آماده سازي 19 هزار و 500 واحد پذيرايي، شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذير، مدارس، حسينيه ها، منازل شخصي، زائرسراها، كمپ ها و سالن هاي ورزشي در سطح استان براي اقامت زائران و مسافران نوروزي خبر داد.

وي با اشاره به فعاليت اكيپ هايی ویژه در جهت نظارت بر حسن خدمت رساني به زائران، عنوان كرد: در طول تعطيلات نوروزي و حضور زائران و مسافران در استان و مشهد، 80 كارشناس با تخصص هاي مختلف به عنوان نمايندگان استاندار بر عملكرد معاونت هاي 12 گانه ستاد تسهيلات زائران خراسان رضوي نظارت و ارزيابي خواهند داشت.

فروزان مهر با اشاره به پيش بيني افزايش10 الي 15 درصدي حضور زائران در استان طي تعطيلات نوروزي سال 92 در مشهد، گفت: با تلاش هاي صورت گرفته، شاهد افزايش 30 درصدي ظرفيت حمل و نقل زميني، افزايش 20 درصدي حمل نقل ريلي و افزايش 10 درصدي ظرفيت حمل و نقل هوايي خواهيم بود.

استاندار خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنان خود، با تاكيد بر حركت مسوولان در مسير خواست مقام معظم رهبري مبني ضرورت كاهش تلفات جاده اي در ايام نوروز، تصريح كرد: خوشبختانه استان موفق به كسب رتبه نخست كاهش متوفيات جاده اي طي 11 ماهه نخست سال جاري در سطح كشور شده كه ضرورت دارد با اتخاذ تدابير لازم، از جمله استقرار نيروهاي هلال احمر، راهدار، پليس راه و دانشگاه علوم پزشكي در محورهاي مواصلاتي استان، اين جايگاه در نوروز 92 نيز حفظ شود.

وي همچنين از امضاي قرارداد امداد هوايي در سطح خراسان رضوي و عملياتي شدن آن در ايام نوروز خبر داد و اضافه كرد: طي اين مدت، 145 تيم عادي، 32 تيم نامحسوس و 500 نيروي كمكي با استقرار در محورهاي مواصلاتي، اجرای طرح ايمني تردد در جاده هاي استان را بر عهده دارند.

فروزان مهر با اشاره به آغاز اجراي طرح زوج و فرد تردد خودروها در معابر منتهی به حرم مطهر رضوي(ع) از امروز، گفت: در جهت اجراي بهينه اين طرح، 400 نفر پرسنل پليس راهور و سازمان ترافيك شهرداري، در محدوده طرح به طور جدي به راهنمایی و اعمال قانون خواهند پرداخت، همچنين صدا و سيما نيز به طور مستمر در جهت اطلاع رسانی مسيرهاي جايگزين به مردم اقدام مي نمايد.

گفتنی ست مانور سراسري خدمت و اطلاع رساني خراسان رضوی با هدف ارایه خدمات و اطلاعات موردنیاز به زائران بارگاه منور رضوی(ع) و با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی استان همزمان با حضور زایران و مسافران نوروزی در مشهد مقدس و استان برگزار می‌شود.

 

برچسب ها: منویات ، مقام ، معظم ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.