معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عملکرد یک‌ساله گذشته نشان می‌دهد با وجود مشکلاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته، فرهاد دانشجو مدیری توانا بوده و شخصیتی جامع و کامل دارد.

محمد خجسته معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در جشن شکرگزاری و ارتقاء دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از مرتبه بسیار بزرگ به درجه جامع در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با بیان اینکه شاخص‌ها، عوامل و متغیرهای متعددی در تعیین درجه واحدهای دانشگاهی وجود دارد، گفت: دانشگاه آزاد واحد رودهن در سال 1391 توانست به آن شاخص‌ها دست پیدا کند.

وی ادامه داد: مسیری که دانشگاه آزاد اسلامی تدوین کرده، واقعا چیزی جدا از پیروی و التزام به ولایت‌فقیه نیست.

خجسته افزود: مسلمانان در ابتدای صدر اسلام و متعاقب آن یک درجه و بزرگی علمی بسیاری داشتند که متاسفانه در طول تاریخ از این بزرگی و شکوه مسلمان‌ها کم شد و در یک زمانی به خصوص در قبل از انقلاب اسلامی به انحطاط کشیده شد.

وی ادامه داد: اسلام یک تمدن بسیار بزرگ توام با علم و عدالت را به بشریت اهدا کرد و در طول دوران طاغوت این عظمت به انحطاط گرایید.

خجسته با اشاره به جایگاه عظیمی که مسلمانان در صدر اسلام داشتند ، افزود: حتی در زمانی که دنیای غرب برای علم و عالم ارزشی قائل نبود، مسلمانان کتابخانه‌های قوی و دانشمندان به نامی را داشتند و در جریان جنگ‌های صلیبی بود که علم و دانش از مسلمانان به غرب منتقل شد.

وی یادآور شد: خداوند با انقلاب اسلامی مجدداً اراده کرد که مسیر ارتقاء علمی مسلمان‌ها را خصوصاً از کشور جمهوری اسلامی ایران فراهم کند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که در حال حاضر تعداد زیادی از دانشگاه‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شدند چه دانشگاه‌های دولتی و چه غیردولتی به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از پروژه‌های موفق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی زیادی ایجاد شده و بودجه‌های تحقیقاتی در کشور توسعه پیدا کرده و رشد داشته و همچنین رشته‌های روز دنیا در دانشگاه‌های ما ایجاد شده و رشد پیدا کردند و متعاقب آن دانشگاه‌های کشورمان به سمت رشد و شکوفایی در حرکت هستند.

معاون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید بررسی کنیم و ببینیم که در شرایط فعلی وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است افزود: باید سرمایه‌های خودمان را بشناسیم، یک وقت هست که می‌آییم واحدهای دانشگاهی، آزمایشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و حتی زمین و باغ و مزرعه‌های تحقیقاتی را به عنوان سرمایه نگاه می‌کنیم و یک وقت دیگر در یک لایه بالاتر به این موضوع توجه می‌کنیم و نیروی‌انسانی شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان عزیز و کارمندان شریف، هیات رئیسه و یا شخص رئیس دانشگاه را به عنوان سرمایه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خجسته گفت: عملکرد یکساله گذشته ما نشان می‌دهد با وجود مشکلاتی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته، فرهاد دانشجو مدیری توانا بوده و شخصیتی جامع و کامل دارد و مهم‌ترین ویژگی وی ولایت‌پذیری و التزام قلبی و عملی به ولایت‌فقیه است.

وی تصریح کرد: خدا را شاکرم که مردم امت ما وقتی که دستشان به امام زمان نرسیده دائماً پشتیبان نایب امام زمان بوده اند و خدا را شکر که فرهاد دانشجو تابع فرمان رهبرش و تابع ولایت‌فقیه است و تابع بودن وی به ولایت‌فقیه در اعمال و رفتارش تجلی دارد.

خجسته ادامه داد: رئیس دانشگاه آزاد به خاطر تحقق ایده‌های دینی و پیشرفت دانشگاه دغدغه‌های ارتقاء فعالیت آموزشی و پژوهشی در کنار فعالیت‌های فرهنگی را دارد و مسائل و امور فرهنگی را بسیار بالاتر از فعالیت‌های اصلی آموزشی و پژوهشی می‌داند. وی ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر است و خداوند هم نتیجه مضاعفی به عملکرد خالصانه‌اش داده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: شما عزیزان هم نقش بسیار روشنی در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌اید و بر کسی پوشیده نیست و قدردان زحمات خادمان خودتان بودید.

وی ضمن قدردانی از زحمات خالصانه و متعهدانه دکتر ایرانبخش که اثربخش بوده و نتیجه آن ارتقاء دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از مرتبه بسیار بزرگ به درجه جامع بوده است، گفت: من واقعا از این بابت خیلی خوشحالم و به سهم خودم به عنوان یک عضو کوچک دانشگاه آزاد اسلامی از این صفای وجود شما تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اظهار امیدواری کرد: این دانشگاه پله‌های بالاتری را طی کند و با ایجاد قطب‌های علمی که کار خیلی سنگینی هم هست، ارتقا یابد.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد جامع رودهن سه قطب علمی دارد که می‌توان بوسیله آن به یک جهش علمی در کشور رسید که امیدورایم این اتفاق در این دانشگاه بیفتد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.