هجدهمين نشست مسئولان عالي وزارت خارجه کشورهاي عضو اتحاديه عرب با محور بررسي کنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي امروز در قاهره آغاز شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري رسمي عربستان ‌؛‌اين نشست به رياست سامح ابوالعينين معاون وزير امور خارجه مصر و با حضور مسئولان عالي وزارتخانه هاي امور خارجه کشورهاي عضو آغاز شده است.

وائل اسد مدير اداره روابط چند جانبه و مدير امور خلع سلاح در اتحاديه عرب گفت:‌«‌اين نشست در پي بررسي مقدمات برگزاري کنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي 2012 است که کشورهاي غربي به درخواست اسرائيل آن را در موعد مقرر برگزار نکرده و به تاخير انداخته اند».
وي افزود:‌«‌اين کنفرانس قرار بود در سال 2012 در هلسينکي برگزار شود اما تلاش ها براي برگزاري آن به دليل اصرار کشورهاي عربي براي تجديد نظر در پيمان منع توليد و گسترش سلاح هسته اي و بي پاسخ ماندن اين درخواست از طرف کشورهاي غربي، به بن بست رسيد و حتي در حال حاضر نيز در غرب تلاش مثبتي براي برگزاري اين کنفرانس ديده نمي شود».

 وائل اسد ادامه داد:« اتحاديه عرب در نشست امروز نحوه تعامل کشورهاي عربي با اين کنفرانس را بررسي کرده است و هدف اين است که اين فرصت از برخي گرفته شود تا نتوانند ناکامي خود در برگزاري کنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي و سلاح هاي کشتار جمعي را به اعراب منتسب کنند چنانچه در نشست امروز سعي شد دستور کار نشست آينده وزراي امور خارجه عرب در دوحه که نشستي مقدماتي براي کنفرانس سران است بررسي شود».وي کشورهاي عربي را در برگزاري کنفرانس خلع سلاح هسته اي خاورميانه هم راي دانست.

                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: عربستان ، اتحادیه ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار