"فلینت و هیلاری مان لورت" در مقاله ای تحت عنوان "چرا ایران، اسد و حزب الله در حال پیروزی در نبرد علیه تروریست ها هستند؟" اذعان می کنند که جنبش مقاومت در نهایت پیروز نهایی نبرد سوریه علیه تروریست ها خواهد بود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی فیلنت و هیلاری مان لورت، نویسندگان مقاله با اشاره به خطای محاسباتی کشورهای غربی در مورد دولت "بشار اسد" رییس جمهور سوریه می نویسند "فیلنت ماه گذشته در مصاحبه با شبکه خبری "المیادین" کمی پس از بازپس گیری ناحیه استراتژیک "القصیر" توسط نیروهای ارتش دولتی سوریه اظهار داشت که علیرغم پیش بینی های کشورهای غربی دولت اسد سقوط نکرده است.

وی در این باره گفت "پیش از این نیز کشورهای غربی در پیش بینی ای غلط مدعی شده بودند که ترور "رفیق حریری" نخست وزیر وقت لبنان در سال 2005 میلادی باعث سرنگونی دولت اسد در سوریه می شود. این ایده در میان آمریکایی ها گسترش یافته بود در حالی که خطا بودن آن بعدا مشخص شد. اکنون دیدگاه مشاهبی نیز در واشنگتن پیرامون دولت ساد وجود دارد که کاملا خطاست."
 
نویسندگان مقاله به علل اشتباه بودن گمانه زنی های آمریکایی ها در مورد سقوط دولت اسد اشاره کرده می افزایند "این مسئله به دولت علت عمده نادرست است نخست آنکه نظرسنجی ها نشان می دهند که اسد در میان بخش های وسیعی از جامعه سوریه دارای طرفدار است. ما می توانیم با قاطعیت بگوییم که وی در میان دست کم نیمی از سوری ها دارای هوادار می باشد و هر روز بر تعداد طرفداران وی افزوده می شود. از سوی دیگر هیچ گونه شواهد و داده ای وجود ندارد که ثابت کند اکثریت سوری ها با معارضین آن کشور همدل هستند. به همین خاطر شواهد نشان می دهند که اسد هنوز پایگاه حمایتی خود را حفظ کرده است. از سوی دیگر ما معتقدیم که آمریکا و کشورهای اروپایی در سیاست خارجی خود دچار توهم شده اند. آنان گمان می کردند که سقوط احتمالی اسد منجر به روی کارآمدن عناصری طرفدار غرب و میانه رو خواهد شد در حالی که اکنون می بینند که این رویایی بیش نبوده است و آنانی که در مقابل دولت اسد و نیروهای طرفدار وی ایستاده اند عده ای تروریست اند که کشورهای خارجی وارد خاک سوریه شده و به گروههایی چون القاعده وابستگی دارند. به همین خاطر در صورت به قدرت رسیدن آنان این موضوع نه در راستای منافع مردم سوریه و نه به نفع آمریکایی ها و منافع آنان در خاورمیانه می باشد." 
نویسندگان مقاله در ادامه اشاره می کنند که دولت اوباما به علت خصومت با ایران به مقابله با دولت اسد در سوریه ادامه می دهد و در این باره می افزایند "بگذارید بگوییم که دولت اوباما در عرصه سیاست خارجی به علت مقابله با جمهوری اسلامی ایران به حمایت از معارضین سوری ادامه می دهد. نکته دیگر آنکه با گسترش موج "بیداری اسلامی" و بخصوص تهدیدی که برای حاکمیت و موجودیت دولتهای هوادار غرب از جمله رژیم آل خلیفه در بحرین بوجود آمده است دولت آمریکا خوساتار یافتن راه حلی برای حفظ این رژیم های اقتدارگرای هوادار منافع غرب در منطقه می باشد. اوباما با استفاده از معارضین سوری و حمایت از آنان در صدد این کار بوده است اما این پروژه ای شکست خورده است.  با این حال علیرغم اثبات شکست این پروژه دولت آمریکا بیش از دو سال است که آن را در مورد سوریه ادامه می دهد و از تروریست های خارجی در سوریه حمایت بعمل می آورد. این در حالیست که ارسال پول و اسلحه از خارج برای تروریست های سوری تنها باعث افزایش آسیب به ملت و کشور سوریه و بالا رفتن آمار تلفات انسانی در آن کشور شده است." 
 
نویسندگان مقاله در ادامه با اشاره به نقش کشورهای منطقه از حمله عربستان سعودی در حمایت از تروریست های سوری می افزایند "دولت عربستان سعودی با حمایت از تروریست های سوری در صدد بوده تا منازعه داخلی در سوریه را به جنگی فرقه ای مبدل سازد. از دیدگاه ایران، دولت آمریکا به همراه هم پیمانان منطقه ای خود قصد دارد تا با سرنگون ساختن دولت اسد در سوریه توزان قوای منطقه ای را به نفع خود تغییر دهد به همین خاطر است که دولت ایران، جنبش حزب الله لبنان و دولت اسد در سوریه در قابل محور مقاومت به مقابله با این موضوع پرداخته اند. واضح است که در پایان محور مقاومت بر تنش فرقه ای ایجاد شده توسط غرب و هم پیمانان منطقه ای اش غلبه خواهد کرد. جنبش حزب الله لبنان در بطن مقاومت در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی در لبنان زاده شد. من معتقدم که این بار نیز آنان در سوریه موفق خواهند شد. شما شاهد تجاوز نیروهای خارجی علیه سوریه به گونه مشابه با تجاوز صهیونیست ها علیه لبنان هستید. در نهایت دولت اسد برای حفظ حاکمیت و موجودیت سوریه مبارزه خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران و جنبش حزب الله لبنان برای جلوگیری از اشغال خارجی سوریه توسط نیروهای بیگانه در کنار اسد ایستاده اند. در نهایت این جنبش مقاومت و نه فرقه گرایی است که در سوریه و منطقه پیروز خواهد شد. از دیگر بایستی اشاره کرد که در میان کشورهای منطقه "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه نیز بزرگترین خطا را بدلیل حمایت هایش از تروریست های سوری از سال 2011 میلادی تاکنون مرتکب شده است."  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار