بزرگ ترین قطب تولید بنزین در داخل کشور با مشارکت بانک ملت و با حضور رییس جمهوری ، وزیر و مقامات ارشد وزارت نفت در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک ملت، طرح توسعه و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از طرح‌های ویژه‌ای است که به دلیل اهمیت، گستردگی و اثرگذاری در صنعت نفت به عنوان پروژه‌ای از طرح مهر ماندگار به بهره‌برداری رسیده است.
هزینه کل این طرح 4 هزار و 300 میلیارد تومان برآورد شده است که یکهزار میلیارد تومان از آن از محل منابع صندوق ذخیره ارزی، یکهزار و 500 میلیارد تومان از محل منابع صندوق انرژی بانک ملت و بقیه آن از محل فروش اوراق مشارکت تأمین شده است.
عملیات اجرایی این طرح در تاریخ 25 شهریورماه 1385 شروع شد و پس از انجام سه فاز عملیاتی آماده ورود به مدار تولید و بهره‌برداری گشت.
هدف اصلی طرح توسعه و بهبود کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، ارتقای ظرفیت پالایشی پالایشگاه امام خمینی (ره) از 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه در روز است که امکان توان تولید بنزین این پالایشگاه را تا سقف روزانه 12 میلیون لیتر افزایش می‌دهد.
بر اساس این گزارش، کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه که 67 درصد از کار اجرای این طرح از سوی یک کنسرسیوم ایرانی انجام شده، در سطح یورو4 و یورو5 است.
حجم کار نیروی انسانی در این پروژه بیش از یکصدمیلیون نفر ساعت بوده که در زمینی به مساحت حدود 300 هکتار به بهره برداری رسیده است.
یکی از مهم ترین ویژگی‌های این طرح، نصب بزرگ ترین رآکتور تولید بنزین در داخل کشور است که وزنی بیش از یک هزار و 500 تن دارد./س
برچسب ها: تولید ، بنزین ، بانک ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار