مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی، گفت: از عوامل مهم ابتلا به سرطان در استان مرکزی آب و هوا و شرایط محیط زیست است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "احمد قربانی" اظهار کرد: هم اکنون 1306 بیمار سرطانی تحت حمایت این انجمن هستند که از این تعداد 96 نفر کودک هستند.

وی افزود: سرطان‌هان شایع در بین زنان این استان، سینه، پوست، معده و روده است که اکثریت بیماران سرطانی زن مبتلا به سرطان سینه هستند و در بین مردان سرطان معده، پوست و پروستات بیشترین شیوع را داراست و اکثر زنان مبتلا به سرطان به سرطان معده و پوست ابتلا دارند.

او ضمن اشاره به اینکه ابتلا به سرطان امسال در استان، 50 درصد بیشتر شده است، گفت: شش عامل در ابتلا به سرطان مؤثر است که شامل ژنتیک، فرهنگ غذایی، مسائل بهداشتی، استرس، آب و هوا و محیط زیست است و در استان مرکزی سه عامل آخر سهم بسیار بالایی در بروز سرطان در افراد دارد و به نوعی عوامل دیگر را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیر عامل انجمن تبسم اضافه کرد: در سال 91-90 تعداد بیماران و مراجعان به انجمن در مردان 66 درصد و دربین زنان 90 درصد افزایش داشته است. یکی از خدماتی که پس از ورود بیماران به انجمن انجام می‌شود بیمه رایگان برای افراد فاقد بیمه است که در این راستا کمیته امداد استان کمکهایی زیادی انجام داده است و تاکنون در حدود 110 نفر بیمه شده‌اند.

وی درباره تأمین داروهای بیماران سرطانی، گفت: برای تأمین داروهای این بیماران بین 30 تا 70 درصد به آنها کمک می‌شود در حالی که در ماه‌های اخیر با مشکلات دارویی زیادی مواجه بودیم به نحوی که دارو در استان نداشتیم و بیماران باید به تهران مراجعه می‌کردند و اکثر عایدی جشنواره‌هایی که توسط انجمن در سال برگزار شده است مانند جشنواره غذا، صرف تأمین داروهای بیماران می‌شود.

قربانی تصریح کرد: به صورت ماهانه 300 نفر در بیمارستان آیت‌الله خوانساری بستری می‌شوند و 400 نفر هم به صورت سرپایی رسیدگی می‌شوند، 600 نفر نیز در درمانگاه به درمان خود ادامه داده و 90 نفر تحت پرتودرمانی قرار می‌گیرند. ضریب اشغال این بیمارستان با هشت تخت icu ،91 درصد است. در بیمارستان امیرکبیر هم دو تخت نگهداری از بیماران بد حال در نظر گرفته شده و ضریب اشغال این بیمارستان با 15 تخت 82 درصد است.

وی با اشاره به حضور 1200 عضو افتخاری در انجمن تبسم و 200 نفر خیر ثابت، گفت: بیش از 400 نفر نیز به صورت سیار در طول سال به انجمن کمک می‌کنند و همچنین 60 پزشک و متخصص و آنکولوژ و پاتولوژ و ... به صورت رایگان به بیماران تحت حمایت انجمن رسیدگی می‌کنند.

قربانی درباره هتلینگ بیماران سرطانی، گفت: در حال حاضر طبقه سوم آن در حال ساخت است. در ابتدای کار 600 میلیون تومان هزینه فراهم کردیم اما به دلیل تحریم‌ها و تورم، هزینه‌ها به یک میلیارد تومان رسید و در نتیجه امروز با کمبود 400 میلیون تومانی مواجه هستیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: سرطان ، مرکزی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.