در راستای تحقق سند چشم انداز باشگاه پژوهشگران و نخبگان مقدمات تاسیس شهر دانایی مجازی و حقیقی به مرحله اجرا در آمد.

دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در واقع پس از مسئولیت این جانب بررسی ها نشان داده که به پیشنهاد اکثریت نخبگان و پژوهشگران جوان و هم اندیشی ها و تشکیل اطاق فکر و کار آماری روی این مسئله، باشگاه پژوهشگران نامش تکمیل شد و به تصویب ریاست هیئت امنای باشگاه" جناب دکتر فرهادی دانشجو" رسید و باشگاه پسوند نخبگان را به خود گرفت.
 
وی افزود: در این رابطه برای تحقق اهداف باشگاه پژوهشگران و چشم اندازش شهر دانایی حقیقی و مجازی تاسیس گردد و در این راستا با همکاری برخی از واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی از جمله رودهن مقدمات تاسیس پردیس پژوهشگران جوان و نخبگان بین رودهن و آب علی انجام شد و این محدوده به نام شهر دانایی نامیده شد.
 
دکتر زارع خاطر نشان کرد: پس از موافقت ریاست عالی دانشگاه جهت پیگیری امور و تهیه مقدمات تاسیس شهر دانایی با حضور ریاست شورای شهر رودهن و برخی مسئولان کلنگ تاسیس این شهر دانشگاهی زده شد.
 
برخی از واحد های دانشگاهی از جمله همچنین واحد تهران مرکز و تهران شمال نیز برای همکاری تاسیس آن اعلام آمادگی نموده اند.
 
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در مورد اهداف تاسیس آن این چنین گفت: در شهر دانایی پارکهای تحقیقاتی، مرکز رشد، هم کارگاههایی وجود خواهد داشت که پژوهشگران جوان و نخبگان به صورت تمام وقت و پاره وقت مشغول به تحقیق باشند.
 
وی متذکر شد: در ضمن پارک شهر دانایی در راستای سخنان امام راحل که کاری کنید که از خارج دانشجویان برای ادامه تحصیل به ایران بیایند، نسبت به پذیرش اعضا از همه دانشگاههای جهان اسلام و خارج از کشور اقدام خواهند کرد و در حال حاضر علاوه بر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، بیش زا هفت هزار نفر از دانشگاههای دولتی اعم از صنعتی شریف، امیر کبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی، دانشگاه شیراز و تبریز و سایر دانشگاهها عضو این باشگاه هستند.
 
دکتر زارع تاکید کرد: نهایتا اهداف اصلی این شهر دانایی تبدیل ایده های پژوهشی به فراورده در راستای رهنمود های مقام معظم رهبری برای حل مشکلات و کمک به کلیه سازمانهایی که می خواهند در زمینه رفع مشکلات تحریم اقدام کنند، می باشد./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، پژوهش ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار