استاد شاهنامه خوانی سبزوار از شاهنامه به عنوان کتابی عبرت آموز برای زندگی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ستاد مجید مسکنی گفت:در این کتاب میتوانید علوم تجربی، انسانی و حتی فلسفه را جستوجو کنید.داستانهای شاهنامه بهم پیوستهاند و شما از بیت ابتدایی آن که یاد خداست درمی‏یابید که این کتاب راه زندگی را درس میدهد.

مسکنی افزود: داستانهای این کتاب افسانه نیست و خواندن آن باعث ایجاد یک رستاخیز در وجود آدمی میشود.

این استاد موسیقی سبزوار با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همیشه هجمه فرهنگی دشمن را تذکر میدهند و از جوانان میخواهند که با بصیرت با آن برخورد کنند.ایجاد بصیرت در جوانان و نوجوان با توجه به رهنمودهای رهبری انقلاب، وظیفه هر هنرمندی است.

وی با اشاره به انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به جوانان تصریح کرد: شاهنامه میتواند در انتقال این فرهنگ بسیار مفید و ارزشمند باشد.

مسکنی با بیان اینکه در کل ایران 6 استاد نقالی وجود دارند یادآور شد: قبل از ورود وسایلی مانند تلویزیون و رادیو این نقالهای شاهنامه بودند که مردم را با هنر و فرهنگ ایرانی آشنا میکردند و حال امروز هنرمندان این عرصه به فراموشی سپرده شدهاند.

وی با اشاره به سبک اجرای نمایش شاهنامه خوانی در سبزوار اظهار داشت: تلفیق موسیقی بهوسیله سازهای کوبهای و آواز در کنار نقالی و پرده خوانی این کتاب ارزشمند، باعث شده تا ارتباط خوبی بین نسل جوان و موسیقی سنتی و شاهنامه خوانی برقرار شود.

مسکنی با بیان اینکه هنرمندان واقعی بدون چشم داشت به مادیات فعالیت میکنند یاد آورشد: هنرمند واقعی کسی است که با هنر خود دغدغه اصلاح جامعه، ترویج اخلاقیات و گفتن حرف دل مردم به مسئولان را داشته باشد.

وی با اشاره به حمایت مسئولان از هنر شاهنامه خوانی اضافه کرد: مسئولان رابطه خوبی با هنرمندان دارند اما برخی مسائل مادی مانند نبود اعتبارات خاص برای این چنین هنرهایی باعث شده که این سبک هنری محجور واقع شود/س 

برچسب ها: شاهنامه ، کتاب ، سبزوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.