نتايج پروژه تحت عنوان "پروژه رهبري جهاني" با همكاري مركز نظرسنجي آمريكايي "گالوپ" از شهروندان خارجي در بيش از 130 كشور جهان نشان مي دهد كه بيش از 30 درصد از پاسخ دهندگان با عملكرد "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا مخالف بوده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازهافينگتون پست، در هفت كشور مورد بررسي در اين نظرسنجي بيش از 60 درصد از مردم آن كشورها از عملكرد دولت آمريكا ناراضي بوده اند. در كشور پاكستان، تعداد افراد ناراضي از عملكرد آمريكا 80 درصد بوده است. در اين نظرسنجي همچنين مشخص شده كه اكثريت مردم ساكن 10 كشور جهان از آمريكايي ها نفرت دارند.
 نشريه "هافينگتون پست" با انتشار اين گزارش افزوده است "جاي تعجب ندارد كه بيشتر كشورهايي که در آنها نفرت از دولت آمريكا وجود دارد در منطقه خاورميانه قرار دارند. در اين ميان بيشتر شهروندان كشورهاي خاورميانه اظهار داشته اند كه تجاوز نظامي آمريكا عليه افغانستان، عراق و استفاده از پهپاد هاي نظامي در پاكستان علت اصلي نفرت آنان از آمريكايي ها بوده است. 
اين نشريه آمريكايي در ادامه به رابطه نزديك دولت آمريكا با رژيم صهيونيستي به عنوان عاملي "مخرب" براي وجهه آمريكا اذعان مي كند و مي افزايد "روابط گرم دولت آمريكا با رژيم صهيونيستي باعث شده تا نفرت از آمريكا در ميان ملل خاورميانه افزايش يابد. در فلسطين، لبنان و ايران طبق نتايج اين نظرسنجي نارضايتي عميقي از سياست خارجي دولت آمريكا وجود دارد. هر يك از اين كشورها نيز خود با رژيم صهيونيستي رابطه خوبي ندارند. با اين حال نكته جالب توجه اين نظرسنجي آنست كه نه تنها در خاورميانه بلكه در برخي كشورهاي اروپايي نيز نارضايتي از سياست خارجي آمريكا وجود دارد. از جمله اين كشورها مي توان به "يونان" اشاره كرد كه در طول 5 سال گذشته وضعيت اقتصادي و مالي بحراني اي را پشت سر گذاشته است." 
در مصاحبه اي كه "جان كليفتون" معاون موسسه نظرسنجي گالوپ با نشريه "هافينگتون پست" انجام داده است وي اذعان نموده كه يوناني ها از سياست هاي آمريكا متنفرند و در اين باره به دولت آمريكا هشدار داده است."
نشريه "هافينگتون پست" در ادامه اذعان كرده كه مخالفت با سياست هاي دولت آمريكا محدود به كشورهاي خاورميانه نمي شود و در اين باره مي افزايد "اين مسئله تنها محدود به يونان نمي شود بلكه تمامي كشورهايي كه بيشترين ميزان نارضايتي از سياست هاي دولت آمريكا را دارند كشورهايي هستند كه وضعيت اقتصادي نامطلوبي دارند و دولت آمريكا را مسبب اصلي ايجاد چنين وضعيت اقتصادي و مالي اي مي دانند."  
موسسه نظرسنجي گالوپ در اين باره اشاره كرده است كه دولت آمريكا از آن رو كه نماد "سرمايه داري" و اقتصاد "بازار آزاد" است مخالفت هاي عمومي مردم كشورهاي ديگر را برانگيخته است. 
از جمله كشورهايي كه در آنها ميزان نارضايتي از دولت آمريكا گسترده بوده است مي توان به كشورهاي لبنان، الجزاير، لبنان، فلسطين، صربستان، پاكستان، يمن، عراق و جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد. 







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، نفرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار