پروژه احداث پالایشگاه نفت زاگرس استان چهارمحال و بختیاری، پس از دریافت مجوز از دستگاه های اجرایی ذیربط، به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه این استان رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، درشورای برنامه ریزی این استان گفت: موافقت نامه اصولی اجرای این طرح از سوی وزارت نفت در آبان ماه و جواز تاسیس آن نیز به وسیله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در آذرماه سال 88 صادر شده است.

حسن نوربحش افزود: این پالایشگاه در 297 هکتار ازاراضی شوراب کبیر شهرستان سامان در دست ساخت است.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را 9 درصد عنوان و تصریح کرد: با راه اندازی این پالایشگاه، سالانه 49 میلیون و 500 هزار بشکه انواع محصولات پالایشگاهی نظیر بنزین، سوخت جت، ازت مایع، نفت کوره، گازوییل و بنزین سوپردر این استان تولید می شود.

نوربخش، زمان بهره برداری از این پروژه را سال 94 پیش بینی کرد و گفت: با بهره برداری از پالایشگاه نفت زاگرس در شهرستان سامان، زمینه اشتغال 625 نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر بصورت غیرمستقیم فراهم می شود.

وی گفت: برای اجرای این پروژه، 30 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده که تاکنون، 10 درصد آن هزینه شده است.

شورای برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری، با حضوراستاندار، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی استانداری و برخی ازمدیران اقتصادی این استان، در سالن شهید مردانی نژاد استانداری برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.