مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از صادرات عسل به هشت کشور عربستان، امارات، کویت، قطر، عراق، مالزی، برونئی و افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر ناصر مرگان ازغدی با صدور مجوز بهداشتی توسط اداره کل دامپزشکی استان از ابتدای سال جاری 168 هزار کیلوگرم عسل از استان خراسان رضوی به کشورهای عربستان، امارات، کویت، قطر، عراق، مالزی، برونئی و افغانستان صادر شده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

وی ضمن اعلام آمادگی این اداره کل جهت ارائه خدمات به صادرکنندگان عسل و زنبورداران استان، توصیه هایی هم به زنبورداران جهت رعايت بهداشت پرورش داشته و گفت: داشتن كلني هاي قوي با ملكه جوان، رعايت حريم زنبورستان‌ها، بازديد و مراقبت منظم از زنبوران، تغذيه صحيح و كافي، پرهيز از تعذيه با عسل‌هاي ناشناخته، انجام ضدعفوني درست و موثر، درجه حرارت و رطوبت مناسب، عدم تعوض قاب‌هاي يك كلني با كلني ديگر، پيشگيري از مسموميت حاصله از سموم و رديابي بيماريها در پيشگيري از بيماري و تلفات در زنبوران موثر مي باشد.

یادآوری می شود: استان خراسان رضوي با بیش از 120 هزار کندوی زنبورعسل رتبه 11 و تولید بیش از 700 تن عسل رتبه 13 را در سطح کشور دارا می باشد/س 

برچسب ها: عسل ، صادرات ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.