مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ظرفیت اسکان مسافران و گردشگران ورودی به استان مرکزی در تعطیلات نوروز سال 92 را 22 هزار و 753 نفر در روز عنوان کرد.

رضوانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: علاوه بر این ظرفیت اسکان که مربوط به هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، کمپ‌ها و مدارس است، امامزادگان، بقاع متبرکه، اماکن زیارتی و برخی حسینیه‌ها نیز جهت اسکان احتمالی مسافران نوروزی پیش‌بینی شده و هلال‌احمر استان نیز پذیرایی مسافران را در اماکن بین‌راهی برعهده گرفته است.

وی با بیان این‌که اعضای ستاد تسهیلات سفر استان با همکاری و تعامل بالا شرایط مطلوبی را برای افزایش ماندگاری مسافران در استان فراهم کرده است،تصریح کرد: رویکرد ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی، افزایش درصد اسکان مسافران در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی خاطر نشان کرد: افزایش ماندگاری و درصد اسکان مسافران در استان توجیه کننده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

رضوانی افزود: برای آماده‌سازی امکان اسکان مسافران در خانه‌های استیجاری در شهرهای ساوه، محلات و شازند و در مناطق روستایی، مسافر کاشانه‌هاییبا همکاری دهیاری‌ها در آبگرم محلات، وفس، انجدان و مرادآباد برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف و مراسم آیینی در موزه‌های استان مرکزی در ایام نوروز، اظهار داشت: در روز اول فروردین بازدید از موزه‌ها رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری استان گفت: از 25 اسفندماه، جشنواره سفره هفت‌سین در موزه مفاخر اراک برگزار می‌شود و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات استان نیز از 28 اسفندماه در همین مکان برپا خواهد شد.

رضوانی ادامه داد: در این ایام، برنامه‌های مختلف دیگری مانند تورهای یک‌روزه اراک‌گردی و استان‌گردی، مراسم استقبال از بهار، برپایی نمایشگاه و فروشگاه سوغات و محصولات فرهنگی و صنایع‌دستی استان، برگزاری هفت شب فرهنگی اقوام ایرانی و برپایی چادرهای عشایری و پذیرایی سنتی برگزار می‌شود./س

برچسب ها: مسافرت ، اسکان ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.