مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،
پايگاه تحليلي "ليبرتارين اينوست منت" در مقاله اي تحت عنوان "آيا جنگ عليه ايران امكان پذير است؟" به اوباما هشدار مي دهد كه به اقدام نظامي عليه ايران روي نياورد زيرا اقدامات تلافي جويانه كشورمان براي آمريكا و رژيم صهيونيستي جبران ناپذير خواهد بود.
"كاوه افراسيابي" تحليلگر سياسي اخيرا با اظهارنظر در مورد توافق احداث خط لوله گازي ايران و پاكستان اشاره مي كند كه دولت آمريكا در اين ميان بازنده اصلي ميدان بوده است.
"استفن جانسون" در مقاله اي تحت عنوان "اوباما و نتانياهو چگونه مي توانند با برنامه هسته اي ايران مواجه شوند؟" كه توسط انديشكده "بروكينگز" منتشر شده است به نحوه موضع گيري اين دو در قبال مذاکرات هسته اي پرداخته است.
نخست وزير آلباني از حق پناهندگي اين كشور به 210تن از بقاياي گروهك تروريستي منافقين خبر داد.
پايگاه خبري روسيااليوم همزمان با آغاز مذاكرات كارشناسي ايران وگروه1+5درخصوص برنامه هسته اي كشورمان گزارشي در اين مورد انتشار داد.
خبرگزاري فوكوس آنلاين آلمان در خبري از قصد كاترين اشتون براي باقي نماندن در منصب مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گزارش داد.
صلاح عبدالمقصود وزير اطلاع رساني مصرنزديكي روابط كشورش با ايران را با امنيت خليج فارس بي ارتباط دانست.
علي حيدر وزير آشتي ملي سوريه از موضع ايران براي حل ديپلماتيك كشورش سخن گفت.
منابع خبري از كشته شدن متعب بن عبدالله بن عبدالعزيز بن مساعد بن جلوي آل سعود فرزند ارشد پادشاه عربستان گزارش دادند.
"مريم فرحت" يكي از نمايندگان پارلماني جنبش "حماس" كه به دليل نقش نمادين اش به "مادر مبارزه" ملقب شده بود در اثر ابتلا به بيماري در سن 64 سالگي در نوار غزه درگذشت.
ارتش و نيروهاي امنيتي عراقي يک دستگاه کاميون بزرگ حامل سلاح را پيش از انتقال از عراق به سوريه براي تروريستها ، شناسايي و توقيف کردند و جستجو براي يافتن چند کاميون ديگر سلاح که از عربستان وارد شده است ادامه دارد.
در كنفرانسي كه اخيرا از سوي نئومحافظه كاران آمريكايي و جريانات دست راستي آن كشور تحت عنوان كنفرانس "اقدام سياسي محافظه كاران" تشكيل شده بود از اوباما به عنوان فردي داراي علايق "ماركسيستي" و مخالف با "نهاد خانواده" ياد شد.
منابع خبري از وقوع انفجار يك بمب دست ساز در منطقه الدير منامه گزارش دادند.
آمارهايي که وزارت مهاجرت رژيم صهيونيستي منتشر کرد از کاهش دو و نيم درصدي مهاجرت يهوديان به فلسطين اشغالي در سال دو هزار و دوازده در مقايسه با سال دو هزار و يازده حکايت دارد.
روزنامه الثوره چاپ سوريه به اردن و لبنان که مرزهايشان را به روي گروههاي تروريستي مسلح باز گذاشته‌اند تا به سوريه بيايند، هشدار داد و نوشت اين دو کشور نيز در شعله‌هاي آتش تروريسم خواهند سوخت.
صدها تن از نيروهاي جهادي کاملا مسلح از طريق مرزهاي اردن وارد سوريه شده اند و پانزده هزار تن ديگر نيز پس از طي کردن آموزش هاي ويژه در لبنان، آماده عزيمت به سوريه هستند.
قطر قصد دارد فروشگاههاي مشهور زنجيره اي «مارکس اند اسپنسر» انگليس را به ارزش هشت ميليارد پوند، معادل بيست و يک ميليارد دلار، خريداري کند.
رئيس جمهور آمريکا در سفر چندروز آينده خود به سرزمين هاي اشغالي "تنها چند ساعت" را به بازديد از رام الله اختصاص داده و سه روز باقيمانده را در بيت المقدس به بازديد از اماکن صهيونيستها مي پردازد .
رژيم آل سعود با اوضاعي به شدت وخيم روبروست تا جايي که برخي از مبلغان اين کشور نيز درباره پيامدهاي وخيم اعتراضات مردمي و بي توجهي به خواسته هاي مردم هشدار داده اند.
روزنامه الديار لبنان از آمادگي ها در اين كشور براي روزي كه پيكر امام موسي صدر به بيروت انتقال داده شود خبر داد.




برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار