تعداد كشته شدگان درگيري هاي اخير در شهر ساحلي "پورت سعيد" در مصر در ماه ژانويه ميلادي به 48 نفر رسيده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، روز گذشته نيز يك پسر 24 ساله مصري در اثر اصابت قوطي گاز اشك آور به سرش درگذشت. وي در درگيري هاي اخير ميان نيروهاي پليس مصر و معترضين بدليل اصابت قوطي گاز اشك آور دچار شكستگي جمجمه شد وي سپس به بيمارستان "الاحرار" منتقل شد و روز گذشته در اثر جراحات وارده فوت كرد. درگيري هاي پورت سعيد از 26 ژانويه و پس از اعتراض اكثر مردم آن شهر به مقصر شناخته شدن هواداران تيم فوتبال آن شهر به قتل بيش از 70 هوادار تيم فوتبال الاهلي در جريان برگزاري مسابقه در فوريه سال 2012 ميلادي دست به اعتراض زدند. درگيري ها در پورت سعيد تاكنون نيز ادامه يافته است و در روز پنجشنبه "محمد مرسي" رييس جمهور مصر دستور داد تا آنگونه كه وي گفته است "خون شهداي" پورت سعيد جبران شود و غرامت لازم به خانواده هاي آنان پرداخت گردد. 
در همين حال "حازم صلاح ابواسماعيل" يكي از رهبران جريان سلفي در مصر نيز اظهار داشته كه ائتلاف جديدي كه وي تحت عنوان "اتحاد امت" تشكيل داده است اجازه نخواهد داد تا مخالفان مرسي خيابان را به قبضه خود در آورند. وي مخالفين را متهم كرده كه در پي ايجاد يك "كودتاي نظامي" عليه دولت مرسي هستند. 
وي در كنفرانسي خبري در اين باره اظهار داشت كه به هوادارانتش دستور داده تا راهپيمايي اي را براي جلوگيري از "توطئه" بازگرداندن مجدد نظاميان بر سر قدرت برگزار نمايند. وي در اين باره افزوده است "در ماههاي گذشته ما خود را از خيابان هاي مصر كنار كشيديم به اين اميد كه روند قانوني بتواند ثبات را به كشورمان بازگرداند اما در هفته هاي گذشته مشخص شد كه توطئه هايي برنامه ريزي شده مبني بر تلاش در جهت بازگرداندن مجدد نظاميان بر سر قدرت وجود دارند. اعتصاب كاركنان پليس نيز در همين راستا بوده است، آنان در پي آن هستند تا سربازان نظامي بار ديگر خيابان ها را به تصرف خود درآوردند." 
وي در ادامه با "موش" قلمداد كردن مخالفين دولت مدعي شده كه سلفي ها و بخصوص جريان وي كاري خواهند كرد كه آنان به "لانه هاي خود بازگردند." وي خاطر نشان ساخته كه مي بايستي در مقابل فشارهاي خارجي و تهديدات داخلي ايستاد و اجازه گسترش جو ملتهب در مصر را نداد. 






برچسب ها: بین الملل ، مصر ، پورت ، سعید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار