سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بيان اينكه وزیر پیشنهادی از تدوین‌کنندگان برنامه پنجم توسعه بوده است، گفت: طريقت‌منفرد جز مسائل محرومین و مستضعفین کار دیگری را پیگیری نکرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(يكشنبه) بهارستان و در جریان بررسی صلاحیت محمدحسن طریقت منفرد برای تصدی پست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمانی که بحث رأی اعتماد به وزیر مطرح می‌شود باید چند موضوع را مرور کرد، یکی اینکه کسی را که می‌خواهیم به عنوان وزیر انتخاب کنیم چه نگاه و چه رویکرد و چه سابقه و توانایی را در انجام کار مربوطه دارد.

وی در ادامه افزود: وزارت بهداشت ارگان مهمی در كشور است و شاید بزرگترین شبکه خدمات را بعد از وزارت آموزش و پرورش داشته باشد.

قاضی‌زاده با بیان اینکه یکی از آسیب‌های ما همیشه با آن مواجه بودیم مفهوم خدمات سلامت‌محور است که به درستی در دولت‌های پیشین به آن توجه نشده است، اظهار داشت: وزرای بهداشت و درمان علیرغم همه تلاشهایی که انجام دادند نتوانستند ظرفیت‌هایی که دولت‌ها باید به آن توجه می‌کردند را پای کار بیاورند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه حوزه امور اجتماعی و بویژه بخش سلامت مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: مردم از حوزه سلامت این انتظار را دارند كه هم به لحاظ دانش و هم به لحاظ مهارت و مسائل مالی مورد حمایت قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اعلام شده از سوی طریقت منفرد برای تصدی پست وزارت بهداشت و درمان گفت: وقتی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی نگاه می‌کنیم این همه‌جانبه‌گرایی در برنامه‌های وی وجود دارد ضمن آنکه ردپای سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص در بخش مربوط به برنامه پنجم را می‌توان در برنامه های وی مشاهده کرد، دلیل هم این است که منفرد خودش در نوشتن این برنامه‌ها به ما کمک کرده است.

وی تصریح کرد: ما خوشحالیم که بالاخره بعد از مدتی وزیری آمده است كه خود جزء نویسندگان برنامه پنجم توسعه بوده و خلاف سایر وزرا که بعضا عنوان می‌کردند برنامه را شخص دیگری نوشته و من به آن اعتقاد ندارم، ایشان از باب اعتقاد پای اجرای قانون هستند.

قاضی زاده با بیان اینکه بنده طريقت را از زمان ریاستم بر دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌شناسم که وی جزو هیئت امنای دانشگاه ما بود، گفت: سابقه تعهد و تدین وی چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن واضح و مبین است، هرجا که نگاه می‌کنیم می بینیم دکتر طریقت منفرد جز دلسوزی برای محرومین و مستضعفین کار دیگری را پیگیری نمی‌کرده است.

وی اظهار داشت: وي در قوه قضاییه و در سازمان بازرسی بعنوان بازرس، در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مسئول دفتر مرتبط با حوزه سلامت و در دولت نیز در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی وی یکی از ارکان مهم این امر بودند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه امروز فردی برای تصدی این پست معرفی شده که از جوانب مختلف درگیر این موضوع است، تصریح کرد: از سطح قانون‌گذاری گرفته تا اجرا وی در حوزه سلامت کار کرده و اگر در ابتدای دولت هم وی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می‌شد بنده به همین شکل از وی دفاع می‌کردم.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار