استاندار آذربایجان غربی گفت: ‌‌معدن تیتان به زودی در آذربایجان غربی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه نخستین نشست صمیمی مدیران برترین واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی با استاندار این استان صبح امروز با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونان استاندار، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی و مدیران برتر بخش‌های مختلف اقتصادی در سالن جلسات استانداری ترتیب یافت.

در این جلسه ابتدا فعالان بخش خصوصی به ذکر ضعف‌ها و مشکلات این بخش پرداخته و با تاکید بر ایستادگی بخش خصوصی در قبال تحریم‌های اقتصادی بر لزوم همکاری بخش دولتی با این بخش تاکید کردند.

در پایان این نشست صمیمی که به دعوت استانداری آذربایجان غربی انجام شد، وحید جلال‌زاده در سخنانی اظهار داشت: بر‌اساس فرمایشات مقام معظم رهبری تمام فعالان بخش دولتی و خصوصی باید در کنار هم برای اعتلای نام ایران اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: توجه به مقوله تفکر در راهکارهای توسعه در بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری و اقتصادی از الزاماتی که رهبری بر آن تاکید دارند و باید مورد توجه بخش خصوصی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم حمایت بخش‌های دولتی از فعالان بخش خصوصی، عنوان کرد: مدیران فعال در بخش خصوصی باید استفاده از توانمندی‌های نخبگان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و به همین دلیل نیاز است توجه بیشتری به نخبگان بخش خود داشته باشند.

وی همچنین ابراز داشت: انجام فعالیت‌های گسترده عمرانی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و تولیدی از اقداماتی است که در دولت‌های اخیر روی داده و همین امر نشانگر حمایت دولت از بخش خصوصی است.

جلال‌زاده با اشاره به توانمندی‌های آذربایجان غربی برای حضور در میان استان‌های پیشرفته کشور، تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی مشترک میان ایران و ترکیه، راه‌اندازی پایانه مرزی در شهرستان‌های پلدشت، تمرچین پیرانشهر و ارومیه، ورود قطار سراسری به استان، ایجاد مجموعه‌های کشت و صنعت، راه‌اندازی دامداری‌های صنعتی در استان و همچنین بهره‌گیری از متخصصان بومی در راه‌اندازی طرح‌های صنعتی مهم‌ترین اقداماتی است که در سال‌های اخیر در آذربایجان غربی اتفاق افتاده و به همین دلیل باید بخش خصوصی نیز وارد میدان شود.

وی گفت: همچنین ایجاد آشیانه پروازی برای هواپیمایی آسمان در فرودگاه ارومیه از دیگر اقداماتی است که در فروردین ماه آغاز می‌شود و امید است این طرح بتواند بسیاری از مشکلات بخش خصوصی را حل کند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: راه‌اندازی معدن تیتان، تکمیل و راه‌اندازی مجموعه‌های هتل و مراکز تفریحی و همچنین بهره‌گیری از توانایی بخش خصوصی در توانمندسازی کارخانه‌ها از دیگر اقداماتی است که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.