رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به ضرورت حمايت از مردم مظلوم بحرين گفت: كشورهاي عدم تعهد بايد از ظرفيت‌هاي بالاي اين جنبش مخصوصا با جمهوري اسلامي ايران براي حمايت از مردم بحرين استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به بروجرد،‌شامگاه شنبه (26 اسفندماه) نشست خبري جمعيت دفاع از مردم مظلوم بحرين با حضور آيت‌الله اختري رئيس اين جمعيت، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، شيخ دقاق فعال مبارز بحريني و همچنين با حضور رسانه‌هاي مختلف داخلي و خارجي در شهرستان بروجرد برگزار شد.

براساس اين گزارش در ابتداي اين نشست آيت‌الله اختري با اشاره به فعاليت جمعيت دفاع از مردم مظلوم بحرين گفت: در پي حركت مسالمت‌آميز مردم بحرين كه از دو سال پيش جهت احقاق حق قانوني خودشان صورت گرفته است برآن شديم تا اقدامي در جهت حمايت از اين موضوع انجام دهيم.

وي افزود: از اين جهت تعدادي از دوستان جمع شده و جمعيت دفاع از مردم مظلوم بحرين را پايه‌گذاري كرديم به طوري كه تمامي اعضاي اين جمعيت ايراني بوده و اعضاي آن نيز در ايران ساكن هستند و حتي در ايران به ثبت رسيده است.

رئيس جمعيت دفاع از مردم مظلوم بحرين خاطرنشان كرد: اما در راستاي توسعه اين جمعيت برخي فعالان حقوق بشر در بحرين، پاكستان،‌عراق،‌لبنان، سوريه، تركيه،‌كويت و ... در ارتباط هستيم و آنها نيز در اين زمينه ما را همراهي مي‌كنند.

آيت‌الله اختري همچنين در خصوص اقدامات انجام شده توسط اين جمعيت گفت: در راستاي حمايت از مردم مظلوم بحرين در داخل كشور همايش‌هايي در شهر‌هاي اردبيل،‌بوشهر، زنجان، همدان و ... در بروجرد انجام داديم و همچنين از خارج از كشور نيز در كشورهايي همچون انگلستان، بلژيك، ‌سوئد، ‌دانمارك،‌ مالي،‌ نروژ،‌تركيه،‌عربستان،‌ عراق،‌كويت و ... اقدام به برگزاري نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي مختلفي كرديم.

وي همچنين با اشاره به دستاوردهاي اين جمعيت و اقدامات صورت گرفته گفت: نخست از آنجايي كه كشورهاي حوزه خليج فارس و كشورهاي غربي موضوع بحرين را بايكوت رسانه‌اي كرده و رسانه‌هاي مزدوري همچون العربيه، ‌الجزيره و بي بي سي انگار كه هيچ اتفاقي نيافتاده، اين موضوع را پوشش نمي‌دهند،‌ اقدام اين جمعيت مي‌تواند يك حركت تبليغاتي بوده و حوادث مربوطه بحرين را انعكاس دهد و همچنين مي‌تواند يك عامل دلگرمي براي ادامه مبارزه بحرين باشد.

آيت‌الله اختري خاطرنشان كرد: مهمترين خواسته بحرين اين است كه هر شخص بحريني يك حق راي داشته باشد.

رئيس جمعيت حمايت از مردم مظلوم بحرين در پايان تاكيد كرد: اين جمعيت يك حركت ديگر در قالب كمپين مقابله با آل خليفه شكل خواهد داد تا درخواست از سازمان حقوق بشر و سازمان ملل جهت حمايت از مردم بحرين را ادامه دهد.

همچنين در ادامه اين نشست علاء‌الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: ما امروز با يك ادعاي بزرگ مواجه هستيم كه مدعيان حقوق بشر درست برخلاف آن عمل مي‌كنند و كشورهاي غربي كه دم از حقوق بشر،‌مبارزه با ظلم و مقابله با تروريسم مي‌زنند نقطه مقابله با آن را عمل مي‌كنند.

وي تصريح كرد: آنچه براي آمريكا و غرب مهم است منافع ملي آنهاست و براي آنها مهم نيست 10 هزار تروريست را از كشورهاي مختلف جمع‌آوري كرده و به سوريه روانه كنند تا انسان‌ها را بكشند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به ضرورت حمايت از مردم مظلوم بحرين گفت: كشورهاي عدم تعهد بايد از ظرفيت‌هاي بالاي اين جنبش مخصوصا با جمهوري اسلامي ايران براي حمايت از مردم بحرين استفاده كنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار