یک محقق ایرانی موفق به ساخت دستگاهی شد که به راحتی می توان به کمک آن میزان شدت، زمان و عمق و سرعت ضربه به مغز در تصادفات در شخص می کند.

سید جعفر هاشمیان جویباری مخترع، با بیان این مطلب به خبر نگار علمي باشگاه خبرنگاران  گفت: با توجه به آمار تصادفات جاده ای در ایران و جهان و از طرفی میزان بالای مرگ و میر ناشی از ترومای مغزی در افراد و هزینه بالای درمان و نگهداری افراد مصدوم، پیشرفت های نسبتا اندک در درمان می تواند اثرات زیادی بر سلامت مردم و درمان بیماران داشته باشد.

از طرفی مطالعات کلینیکی به دلیل همگن نبودن جمعیت دچار تروما سخت و مشکل می باشد بنابراین مدل های حیوانی جهت مشابه سازی آسیب برای بررسی پاتوفیزیولوژی تروما و اقدامات درمانی بالقوه ضروری می باشد.
 
وی افزود: از آنجایی که ایجاد مدل های آزمایشگاهی منطبق با آسیب های انسانی نیازمند تعیین دقیق میزان شدت، زمان، عمق و سرعت ضربه می باشد لذا وجود ابزار آزمایشگاهی جهت ایجاد چنین ضربه ای کامل با اهمیت می باشد.
 
هاشمیان در مورد خصوصیات این دستگاه گفت:  در این دستگاه علاوه بر دقت بالا، قیمت ارزان و آسانی حمل و نقل امکان ایجاد همه نوع آسیب ( نافذ و غیر نافذ) مغز و نخاع وجود دارد، از نظر یکسان بودن نمونه های ایجاد شده و تکرار پذیری این دستگاه مورد تایید مراکز مختلف قرار گرفته است.
 
شایان ذکر است: که این دستگاه با شماره 73654 به ثبت رسیده است./ع2
برچسب ها: مغزی ، دستگاه ، تروما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار