برخي مقامات و شخصيت هاي عراقي درباره افزايش حضور و فعاليت القاعده و جبهه النصره در عراق هشدار مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه؛ تقريبا هر روز خبرهايي از انفجار در مناطق مختلف عراق شنيده مي شود، انفجارهاي اخير بغداد که شمار زيادي کشته و زخمي برجاي گذاشت نمونه اي از ميراث به جاي مانده از استعمار آمريکا در عراق است. 

در ادامه آمده است: درست است که آمريکا نيروهاي خود را از عراق خارج کرده است اما جنايتکار ديگري به نام القاعده را براي مردم عراق باقي گذاشته است که وظيفه انجام کارهايي را که نيروهاي آمريکايي در عراق انجام مي دادند بر عهده دارد و اخيرا فعاليت آن همزمان با جناياتي که در سوريه مرتکب مي شود در عراق نيز افزايش يافته است. در همين چارچوب منابع رسمي عراقي اعلام کردند گروه هاي تروريستي وابسته به القاعده و جبهه النصره اخيرا بخش هاي وسيعي از منازل و زمين ها را در استان هاي بابل و دياله خريداري کرده اند تا آنجا را به اردوگاه هاي آموزشي و مراکز خود تبديل کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: حسن الجنابي مشاور امنيتي استان بابل به نوبه خود درباره تبديل مناطق شمال اين استان به مکاني امن براي شبکه القاعده که اقدام به تخريب مناطق شمالي اين استان و کوچاندن گسترده اهالي در استان دياله کرده است، هشدار داد. فرماندار منطقه الخالص از توابع استان دياله نيز در همين خصوص هشدار داده است. 

گزارشگر افزود: اين اطلاعات در حاليست که احمد چلپي رئيس کنگره ملي عراق درباره خطر گسترش حضور افراد جبهه النصره در مناطق شمال و غرب عراق در نزديک مرزهاي سوريه هشدار داد. اين هشدار در حاليست که موسسه تحقيقاتي کوئيليام نيز که در خصوص مبارزه با افراط گري تحقيق مي کند هشدار داد هزاران تن از اعضاي جبهه تروريستي النصره  در اصل وابسته به شبکه ابومصعب الزرقاوي بوده اند.

 ناظران اين اطلاعات را نشان دهنده وجود برنامه هايي مي دانند که برخي کشورهاي منطقه از جمله ترکيه، قطر و ديگران مي کوشند آنها را در چارچوب اجراي برنامه هاي غرب در منطقه و تبديل آن به کشورهاي کوچک تحت سيطره رژيم صهيونستي، بر منطقه اعمال کنند.

                                        آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: عراق ، مقام ، القاعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار