مراسم سالانه‌ هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر شب گذشته، 25 اسفندماه، با حضور اعضای کانون، هنرمندان تئاتر در تالار هنر برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ابتدای این برنامه نماهنگی به مناسبت 25 اسفند سالروز تاسیس تماشاخانه دارالفنون برای حاضران به نمایش گذاشته شد. سپس بیانیه کانون کارگردانان و عملکرد سال91 این نهاد صنفی قرائت شد.
سپس افسانه ماهیان کارگردان و بازیگر، به عنوان مجری روی صحنه آمد و در مورد عملکرد سال91 این نهاد صنفی گزارشی ارائه داد.
در ادامه فیلمی با یادی از مرحوم استاد حمید سمندریان با صدای زنده یاد خسرو شکیبایی پخش شد.
روزبه حسینی از اعضای هیات مدیره کانون کارگردانان و سردبیر کتاب کانون در ادامه به یکی از خصلت های مثبت و آموزنده استاد سمندریان اشاره کرد و افزود: حمید سمندریان نمونه بارز فروتنی بود، فروتنی که ناشی از پرباری است. این کتاب حاصل تلاش 40 بزرگوار عرصه تئاتر کشور است که با تلاش بسیار در مدت زمان کوتاهی جمع آوری شده است.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در وهله اول قرار بود این ویژه نامه در چهلمین روز درگذشت استاد منتشر شود اما به دلیل به وجود آمدن برخی مشکلات انتشار آن به تعویق افتاد و اکنون در مراسم سالانه کانون شاهد رونمایی از این ویژه نامه هستیم.
سپس اولین نسخه از این ویژه نامه به همراه تندیس یادمان استاد سمندریان توسط اعضای هیئت مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر به هما روستا همسر زنده یاد استاد سمندریان تقدیم شد.
هما روستا با روی سن ضمن قدردانی از کسانی که چنین مراسمی را برپا کرده اند، طی سخنانی کوتاه گفت: امشب از لحظه ای که وارد سالن شدم تحت تاثیر هستم، اما سعی دارم خودم را پیدا کنم .شما همکارانم با برگزاری این مراسم نمی‌گذارید حمید از یاد افرادی که کمی دورترند از بین برود. همچنین نه تنها من و هنرجویانش، بلکه همه ما همواره به یاد حمید سمندریان هستیم.
برگزیدگان کانون کارگردانان خانه تئاتر
در ادامه برگزیدگان کانون کارگردانان خانه تئاتر بدین شرح معرفی شدند: سما موسوی برای نمایش (سفر زمستانی و یک داستان بی ربط)، محمد مساوات (بازیخانه قیاس الدین مع الفارغ)، غزل اسکندرنژاد (مرده ریگ)، جابر رمضانی (اسکیس) و اشکان خیل نژاد (پچ پچه‌های پشت خط نبرد).
همچنین از یوسف باپیری برای نمایش (ویران)، احسان شایان فر(زندگی آقای صیاد)، سوگل قلاتیان (پروانه های غمگین...) و مریم شوقی (دختران ننه دریا) تقدیر شد.
گفتنی است، در پایان این مراسم پرتره‌ای از حمید سمندریان که توسط سهیل ملکی از شاگردان استاد سمندریان، طراحی شده بود به خواهرزاده حمید سمندریان اهدا شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار