ازدواج و زندگي زناشوئي رابطه طولاني مدتي است كه همواره نياز به مراقبت و توجه دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، در اين ميان، درك متقابل يكي از فاكتورهاي اصلي تداوم زندگي مشترك است. در دنياي امروز و با رشد نگران كننده آمار طلاق، به نظر مي رسد زندگي مشترك اهميت خود را به عنوان يك رابطه سازنده از دست داده است، اما آنچه كه مهم است اهميت خانواده به عنوان بنيان هر جامعه است كه به ساخت و پيشرفت آن كمك مي كند.
در ادامه، به ارائه چند راهكار كه به تداوم زندگي مشترك كمك مي كند، مي پردازيم:

1- با همسرتان صادق باشيد

ازدواج رابطه اي است كه اعتماد يكي از فاكتورهاي اصلي آن است. از بين رفتن اعتماد و صداقت در ميان زوجين، مي تواند اثرات بسيار مخربي داشته باشد.
اعتمادسازي مجدد در ميان زوجين كار بسيار سختي است، پس سعي كنيم با اجتناب از مخفي كاري آن را از بين نبريم.

2- محبت خود را ابراز كنيد

استفاده از كلمات و جملات محبت آميز در يك رابطه زناشوئي اثرات جادويي و باورنكردني اي دارد، بطوريكه رابطه همسران با ابراز محبت كلامي، قوي و قوي تر مي شود.

3- عادت كنيد كه ببخشيد

بي شك همسران در زندگي مشترك مانند هر انساني دچار اشتباه مي شوند، پس بهتر آن است كه در مقابل اشتباهات همسرمان، خونسرد بوده و سعي كنيم او را ببخشيم. بخشش در زندگي مشترك، پايه هاي آن را مستحكم تر مي كند.

4- از زمان باهم بودن به بهترين نحو استفاده كنيد

اگر در تعطيلات هستيد يا زمان طولاني را در خانه با همسرتان سپري مي كنيد، وقت خود را به او اختصاص داده و درباره مسائل خود با او صحبت كنيد. در اين بازه زماني اگر تنها سرگرم تلويزيون، كامپيوتر، روزنامه و غيره شويد، بايد منتظر رابطه سردي باشيد.

5- از كلمه "متشكرم" زياد استفاده كنيد

كلمه "متشكرم" و كلا واژه هايي كه قدرشناسي و تشكر شما را مي رسانند، ارزش فوق العاده اي دارند و اثرات محبت آميزي در زندگي شما خواهند داشت.
سعي كنيد هميشه قدردان زحمات همسرتان باشيد و با تشكر، به او بفهمانيد كه قدر كارهايي كه او برايتان انجام مي دهد را مي دانيد. به عنوان مثال آشپزي از كارهاي سختي است كه سختي آن چندان به چشم نمي آيد، اما يك تشكر كوچك همسرتان را بسيار خوشحال كرده و خستگي او را رفع مي كند.
در ضمن قدرشناسي و تشكر باعث مي شود، همسرتان بيشتر ترغيب شود تا كارهاي ديگري براي شما انجام دهد.

6- هديه بدهيد

هديه در واقع وسيله اي براي افزايش علاقه و محبت بين زوجين است. پس از ازدواج همسر شما نياز به توجه ويژه اي از سوي شما دارد. خريد يك هديه هرچند كوچك، مي تواند توجه شما را به او نشان دهد.

7- با هم برنامه ريزي كنيد

برنامه ريزي عموما براي پايه ريزي و داشتن آينده اي بهتر صورت مي گيرد. سعي كنيد برنامه هاي خود را با همسرتان درميان بگذاريد. خصوصا در مورد فرزندان و مسائل مالي.
برنامه ها و مسال خود را با همسرتان درميان گذاشته و از نظرات مفيد او استفاده كنيد.

8- قرارهاي دونفره داشته باشيد

سعي كنيد هرچند وقت يكبار بدون حضور فرزندان يا بستگان، ضيافت كوچكي خارج از خانه مثلا در يك رستوران داشته باشيد، در اين صورت در يك فضاي رمانتيك مي توانيد از احساساتتان با همسرتان صحبت كنيد.

9- سورپرايزهاي كوچكي براي همسرتان داشته باشيد

پس از ازدواج، زندگي دستخوش تغييراتي مي شود و همسران عموما در زندگي كاري خود غرق مي شوند. براي نشان دادن توجه و محبت خود به همسرتان، به طور ناگهاني برنامه هايي ترتيب دهيد كه نشان دهد براي همسرتان وقت مي گذاريد.

10- توجه ويژه خود را به همسرتان اختصاص دهيد

در زندگي امروز هركس نيازمند توجه ويژه شريك زندگي اش است. هر كلمه اي كه در تعاملات خود با همسرمان بيان مي كنيم، معني خاصي براي او دارد، پس سعي كنيم كه توجه ويژه اي به او داشته باشيم.
برچسب ها: ازدواج ، موفق ، راز ، همسر ، روانشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشالله تمام جوانان خوشبخت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
انشالله تمام جوانان خوشبخت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام و احترام. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
آخرین اخبار