بعضی از افراد امسال در سفره هفت سین شان ، سین هایی کم دارند که حال و هوای سفره شان را تغییر داده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، بچه که بودم موقع فرا رسیدن نوروز و بهار منتظر این بودم که سفره ی هفت سین را با کمک مادر پهن کنیم و موقع تحویل سال دستهایمان رابالا برده و دعا می کردیم ، اما مفهوم سین ها را نمی دانستیم .

دوست داشتم زود سال تحویل شود وبا لباس وکفش نو به همراه خانواده به دید وبازدید برویم.

دستم در دست پدر و مادر با خوشحالی و شادمانی فراوان به دیدار مادر بزرگها ، پدر بزرگها ، عمو و عمه و... می رفتیم .

حالا سالها از عالم بچگی می گذرد می دانیم که سیر وسماغ وسنجد برکت و فضل خداوند در رزق و روزی است ، سیب نماد طراوت و شادابی و سبزه سر سفره ی هفت سین زنده شدن زمین را یادآوری می کند .

سکه بر سر این سفره چه می گوید؟

سکه در اولین روز از سال به ما این نوید را می دهد که سال نو را با همت بلند آغاز کنند باید پولی طیب ، طاهر وحلال بدست آورید .

و البته سمنو هم به لحاظ شیرین بودنش سالی پر از شیرین کامی را برای ما باخود به ارمغان می آورد .

امسال این سفره هم انداخته می شود با هفت سینی که گفتم همراه با نعمتهای خداوند. راستی سیمای پدر بزرگها و مادر بزرگها و پدران و مادران خیلی نورانیست ، ولی بعضی ها امسال سیمای پدرو مادر خود را بر سر سفره هفت سین ندارند .

مادر و پدر هایی ، که سالهای قبل بر سر این سفره بودند و برکاتی به زندگی من وشما می بخشیدند و حالا سفر کردند .

جای شکرش باقی است هنوز سیمای بعضی از عزیزانمان و تمام کسانی که در زندگیمان نقشی دارند بر سر این سفره نور افشانی می کند چه خوب است که قدر این لحظات با صفای با هم بودن را قبل از دیر شدن و قبل از کم شدن این سین ها بدانیم و برای عزیزان از دست رفته مان ازخدا طلب آرامش کنیم ./س

یادداشت از: مریم رضایی

برچسب ها: هفت سین ، سفره ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.