مستند بلند " صیافت شوکران " با موضوع حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به مناطق مرزی ایران یکشنبه 27 اسفند از سیمای بوسنیایی شبکه سحر پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، " ضیافت شوکران " به سرپرستی رحمان رستم پور زیرنویس شده است و اصغر نیک سیرت ترجمه متون آن را انجام داده است.
ندیم بگوویچ ویراستار متون این مستند و علیرضا نجفی نیز اپراتور زیر نویس این کار بوده اند.
از آنجا که عراق در طول سال های جنگ تحمیلی علیه ایران با استفاده از سلاح های شیمیایی کشتار جمعی اقدام به حمله به مناطق روستایی نشین و غیر نظامی نمود و در پی این حملات تعداد بسیاری از هموطنان ایرانی به شهادت رسیدند این مستند نیز پیرامون مظلومیت جانبازان شیمیایی در جوامع بین المللی تهیه و در روستاهای مرزی ایران، سردشت و لاهه هلند تصویربرداری شده است و حاوی یکسری اطلاعات دست اول بوده که برای اولین مطرح می شود.
این مستند بیانگر رابطه غرب و صدام بوده که به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی محمد اسماعیل رضایی تولید شده است. نویسدگان این مستند بلند تلویزیونی رضا سورانی و نرگس جانساری بوده اند.
 دیگر عوامل " ضیافت شوکران " عبارتند از رضا سورانی تدوینگر و صدا گذار، رسول امید قائمی، رضا عبیات و شهرام کاووسی تصوبر برداران، حمید زرگرنژاد تصویربردار هلند، مهدی خدا بخش دستیار کارگردان و صدابردار، منصور خیاطی مدیر فنی و حمید زرگرنژاد، نرگس جانساری و رضا سورانی گروه تحقیق.
" ضیافت شوکران " یکشنبه 27 اسفند به مدت 93 دقیقه برای مخاطبان بوسنی و هرزگوین و منطقه بالکان از سیمای بوسنیایی شبکه سحر پخش می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار