"جاناتان فريدلند" در مقاله جديد خود تحت عنوان "اوباما تو يك جهانگرد نيستي بلكه با يك پيام به اراضي اشغالي مي روي" با اذعان به وجود اختلاف نظر در درون دولت جديد رژيم صهيونيستي بر سر مسئله فلسطين اشاره مي كند که سفر اوباما براي يادآوري مذاکرات صلح با فلسطين است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازگاردين، نويسنده با نااميدي در مورد روند مذاكرات صلح فلسطينيان و رژيم صهيونيستي معتقد است كه رژيم صهيونيستي خواهان آغاز اين مذاكرات نيست و در ادامه مي افزايد "اميدهاي بسيار اندكي وجود دارد. روز جمعه "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي از به توافق رسيدن جريانات مختلف آن رژيم بر سر تشكيل دولت ائتلافي جديد خبر داد. اين اتفاق در شرايطي افتاده است كه "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا بزودي به سرزمين هاي اشغالي سفر خواهد نمود. آنچه مشخص است آنست كه اوباما تنها بعنوان يك "جهانگرد" به اراضي اشغالي سفر نمي كند تا دست تكان دهد بلكه حامل يك پيام براي نتانياهو است. با اين حال يك فلسطيني ماهيگير در مصاحبه با نشريه "گلوبال پست" در اين باره اظهار داشته كه "فكر نمي كنم وي كار مهمي انجام دهد، اوباما براي اقدامي اساسي به رژيم صهيونيستي نمي آيد." 
نويسنده در ادامه اذعان مي كند كه صهيونيست ها خواهان صلح با فلسطينيان نيستند و در اين باره مي افزايد "اينده دولت جديد رژيم صهيونيستي نامشخص است. در راس آن بعنوان نخست وزير نتانياهو قرار دارد كه كمترين علاقه را به مذاكره با فلسطينيان دارد. در كابينه وي اما افرادي حضور دارند كه مايل به مذاكره با فلسطينيان هستند. از جمله انان مي توان به تزيپي ليوني اشاره كرد اما واقعيت آنست كه وي قابليت و قدرت لازم براي پيشبرد مذاكرات را نخواهد داشت." 
نويسنده در ادامه به اختلافات دروني صهيونيست ها پرداخته و مي افزايد "در اين ميان در دولت ائتلافي جديد رژيم صهيونيستي ليوني حضور دارد كه مدعي تمايل به مذاكره با فلسطينيان است و از سوي ديگر "نفتالي بنت" از چهره هاي راستگراي افراطي قرار دارد كه نه تنها خواهان مذاكره با فلسطينيان نيست بلكه معتقد است كه مي بايستي 60 درصد از اراضي كرانه باختري نيز به اراضي اشغالي الحاق شوند. در نتيجه واضح است كه توافقي در كابينه رژيم صهيونيستي بر سر مسئله فلسطين ايجاد نخواهد شد. شايد در اين ميان گفته شود كه لاپيد مي تواند تعيين كننده باشد اما واقعيت آنست كه هنوز هم در ساختار قدرت سياسي در رژيم صهيونيستي اين نيروهاي دست راستي و مخالف مذاكره با فلسطينيان هستند كه دست بالا را دارند." 
نويسنده مقاله با اشاره به موقعيت متلاطم و به هم ريخته داخلي رژيم صهيونيستي مي افزايد "پس از آغاز اعتراضات اجتماعي در تل آويو در تابستان سال 2011 ميلادي، سياستمداران صهيونيست دريافتند كه شهروندان صهيونيست به آنان پيام آشكاري داده اند: به وضعيت فلاكت بار اقتصادي و اجتماعي بپردازيد و براي رفع ان چاره اي بينديشيد. از سوي ديگر رژيم صهيونيستي با چالش ديگري نيز مواجه است و آن افزايش قدرت جنبش "حماس" و امتداد قدرت آن تا كرانه باختري بوده است." 
نويسنده در پايان مقاله خود به سفر قريب الوقوع  "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا به رژيم صهيونيستي اشاره مي كند و مي نويسد "زماني كه هواپيماي اوباما در فرودگاه "بن گوريون" فرود آمد او بايستي اين پيام را منتقل نمايد كه هدف مشخصي از سفر به اراضي اشغالي دارد. وي مي بايستي به نتانياهو بفهماند كه بايستي به اشغالگري پايان داده شود."  






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار