مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مهیا بودن 22 هزار تخت اقامتی و 200 هتل، هتل آپارتمان و میهمان‌پذیر برای اقامت گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی‌زاده در مراسم آغاز فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: 9 مجتمع آب‌درمانی، ده‌ها مرکز ارایه خدمات بین‌راهی و همچنین مرکز پذیرایی از مسافران و گردشگران در این ایام فعال می‌باشد و به میهمانانی که به این استان سفر می‌کنند، خدمات ارایه می‌کنند.

وی فعالیت 20 پایگاه امداد و نجات، 43 پایگاه اطلاع‌رسانی و مرکز هدایت مسافران و گردشگران را یادآور شد و تصریح کرد: ‌19 پایگاه انتظامی، 49 پایگاه امداد خودرویی، 10 موزه و بیش از ده‌ها فضای تفریحی و توریستی در استان برای ایام نوروز با هدف پذیرایی از میهمانان و گردشگران مهیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان به برگزاری مانور کنترلی و نظارتی با همکاری صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی اشاره کرد و افزود: 665 ناظر در این ایام بر اماکن گردشگرپذیر و سیاحتی نظارت می‌کنند و سعی دارند تا با کوچک‌ترین تخلفات مقابله و مبارزه کنند و خاطیان را به سزای اعمالشان برسانند.

نقی‌زاده خاطر نشان کرد: ‌البته در مرحله اول تذکر شفاهی و کتبی مد نظر می‌باشد و در مراحل بعد برخورد جدی از طریق مراجع قضایی اعمال می‌شود.

وی یکی از هدف‌گذاری‌ها را در برنامه‌ریزی‌های امسال جلب رضایت گردشگران و مسافران اعلام کرد و ادامه داد: همه دستگاه‌ها اعم از نظامی و انتظامی، حمل و نقل، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، هلال‌احمر،‌ اورژانس و محیط زیست وارد گود شدند تا بتوانیم سفر ایمن و کم خطری را برای مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه اضافه کرد: سعی کردیم بیش از 800 هزار اقلام تبلیغاتی را نیز برای مسافران نوروزی تهیه کنیم تا از طریق پایگاه‌های راهنمای مسافران هلال‌احمر و همچنین مرکز اطلاع‌رسانی در بین گردشگران توزیع کنیم.

نقی‌زاده بیان کرد: ‌این اقلام تبلیغاتی شامل نقشه راهنمای آثار تاریخی و گردشگری این استان در قالب کتابچه و لوح‌های فشرده است که به همراه برخی هدایا تقدیم گردشگران نوروزی می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: از اوایل هفته آینده سفرهای نوروزی به این استان شروع شود و با توجه به پیش‌بینی‌های اولیه هواشناسی به نظر می‌رسد آب و هوا در این استان در ایام نوروز مطلوب‌تر و بهاری‌تر باشد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.