تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زابل در نامه‌ای به وزیر کشور اعتراض خود را نسبت به تغییر مکان مجمع آموزشی- نظامی ولی عصر(عج) ابراز داشتند و خواستار برخورد با زورگیران مناطق حاشیه کشور شدند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زابل در نامه‌ای به مصطفی نجار وزیر کشور اعتراض خود را نسبت به تغییر مکان مجمع آموزشی- نظامی ولی عصر(عج) ابراز داشتند و خواستار برخورد با زورگیران مناطق حاشیه کشور شدند.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

وزیر محترم کشور

سلام علیکم

گفته ها، شنیده‌ها و شواهد حکایت از آن دارد که مجتمع آموزشی- نظامی ولی عصر(عج) زابل با دستور مسئولان امر در حال انتقال به مکان دیگر است؛ اتخاذ چنین تصمیمی که ناشی از عدم اشراف کافی مسئولان تصمیم گیرنده از اوضاع منطقه است، موجبات برخی تحرکات و عکس العمل‌ها را در اقشار مختلف مردم؛ اصناف، کسبه، روحانیون و طلاب، دانشجویان و جامعه علمی و.. را در منطقه فراهم کرده است.

در این راستا دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زابل (بسیج دانشجویی، مجمع دانشجویان عدالتخواه، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مستقل دانشجویان) حَسَب وظیفه شرعی و قانونی بر خود لازم می‌دانند موارد و تبعات چنین اقدامی را متذکر شود؛

۱) با عنایت به اینکه"امنیت" زیرساخت و بستری است جهت نیل به توسعه اقتصادی، انتقال یک مرکز نظامی آن هم در منطقه حساس سیستان، بسیاری از فرصت‌های توسعه‌ای و سرمایه گزاری‌ها را در منطقه تحت تاثیر قرار خواهد داد و عملا تیر خلاصی است بر اوضاع نابسامان زندگی مرز نشینان.

۲) با توجه به موقعیت منطقه که امنیت بشدت تحت‌الشعاع قرار گرفته است، این مساله به ذهن‌ها متبادر می‌شود که چه نوع اولویتی در کدام نقطه از کشور ضروری‌تر به نظر رسیده است؟! اتخاذ چنین تصمیمی در خصوص انتقال مجتمع آموزشی- نظامی ولی عصر(عج) به استان دیگر متاسفانه برخی شائبه‌ها در خصوص تقدم روابط بر ضوابط کاری برخی مسئولان امر نیز قوت گرفته است!

۳) نکته قابل تامل اینکه؛ با وجود زورگیری‌های وسیع در سطح شهر زابل به ویژه در ایام واریزی یارانه خانوارها که متاسفانه تنها منبع درآمد قابل اتکا اکثر آنهاست، انتقال یک پادگان نظامی از شهر زابل و تقلیل سطح آن به یک مرکز مرزبانی، خدشه اساسی به توان رزم در منطقه صورت می پذیرد و نمی تواند توجیه عقلایی داشته باشد. لذا ضروری است با توجه به پایین بودن ضریب امنیت منطقه، ضمن جلوگیری از به عمل آمدن چنین تصمیمی، تجدید نظر اساسی در مدیریت انتظامات شهر هم صورت پذیرد.

۴) دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زابل ضمن تقدیر از اقدامات اخیر نیروی انتظامی در خصوص برخورد با زورگیران و متعرضین به نوامیس و جان و مال مردم در پایتخت و بدنبال آن مانور گسترده تبلیغاتی در رسانه ملی، این حق سوال را برای خود محفوظ می‌شمارد که چرا این اقدامات تنها معطوف به پایتخت، کلان شهرها و مناطق مرکزی کشور است و در مناطق مرزی و حاشیه نشین حتی در مقیاس محدود خبری از این اقدامات نیست!

کلام آخر اینکه؛ شدت خلوص، ایمان، ولایتمداری و نجابت مردم دیار سیستان از گذشته تاکنون در سختی‌ها و دشواری‌ها، همتی می‌خواهد بس بلند و درسی است بزرگ برای ما و شما  مسئولان؛ قدر ولی نعمتان خود را بدانید!

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار