فرماندار گرگان گفت: بسترهای رشد فرهنگی در گرگان فراهم نیست.



 
به گزارش خبرگزاری باشگاه خبرنگاران گروه استانهااز گرگان، حیدرعلی احمدی صبح امروز در مراسم افتتاح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در محل این اداره اظهار داشت: یکی از بسترهای توسعه شاخص‌های فرهنگی و هنری گرگان تاسیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان است.

وی تاسیس این اداره در روزهای پایانی سال 1391 را عیدی خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به مردم گرگان دانست و افزود: با تاسیس این اداره مهم‌ترین مانع توسعه شاخص‌های فرهنگی و هنری گرگان رفع شد.

بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی و هنری گلستان در گرگان انجام می‌شود

فرماندار گرگان با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان سال‌های قبل باید تاسیس می‌شد، خاطرنشان کرد: این اداره در حالی دیر تاسیس شد که گرگان بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان گلستان را به خود اختصاص داده است.

این مسئول تصریح کرد: در بحث کوچک شدن دولت باید بخش‌هایی از ادارات با یکدیگر ادغام شوند، اما این ادغام نباید موجب محدودیت در بخش‌های اصلی شود.

به گفته وی، بخش فرهنگ و هنر بر خلاف کوچک شدن دولت باید تقویت شده و گسترش یابد.

گروه‌های فرهنگی و هنری باید در گرگان تشکیل و تقویت شوند

فرماندار گرگان ادامه داد: استعدادها در بستر امکانات رشد می‌کنند لذا تاسیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در کنار ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی و هنری زمینه‌ساز رشد استعدادهای این شهرستان است.

احمدی بر تشکیل گروه‌های فرهنگی و هنری گرگان و تقویت آنها تاکید کرد و گفت: رئیس و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان باید از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان در راستای تشکیل و تقویت این گروه‌ها به نحو شایسته بهره ببرند.

وی اضافه کرد: تشکیل و تقویت گروه‌های فرهنگی و هنری در رشد و بالندگی فرهنگی و هنری گرگان و استان گلستان نقش به سزایی دارد.

ارشاد گرگان باید با سایر افراد و نهادها تعامل داشته باشد

فرماندار گرگان بر لزوم تعامل و ارتباط تنگاتنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگان و رسانه‌های خبری تاکید کرد.

احمدی با بیان اینکه بیشتر ادارات باید در گرگان به عنوان مرکز استان گلستان راه‌اندازی شوند، خواستار راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان شد.

لازم به ذکر است طی حکمی از سوی غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، غلامرضا حقیقی به سمت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان منصوب شد. حقیقی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردکوی را در کارنامه کاری خود دارد.

همچنین مراسم افتتاح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان با حضور معاونان، روسای واحدهای ستادی و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و اداره جدید التاسیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان برگزار شد.

برچسب ها: بسترهای ، رشد ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.