اعضای تیم ملی کاتای کشورمان از تلاش برای موفقیت در رقابتهای قهرمانی آسیا قبل از اعزام خبر دادند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی کاتای کشورمان برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا عصر پنجشنبه تهران را به قصد سنگاپور ترک کرد. ملی پوشان کشورمان قبل از ترک تهران سطح فنی سومین دوره رقابتهای آسیایی را بالا پیش بینی کردند.

**میقانی: برای کسب بهترین نتیجه به سنگاپور می رویم

سرمربی تیم ملی کاتا با بیان اینکه پنج مرحله اردوی آماده سازی برای حضور در این دوراز مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شده  اظهار داشت: در 2 مرحله نخست تیم های دوم و سوم هم حضور داشتند و سپس سه مرحله اردوی اختصاصی برای  تیم اعزامی با حمایت خوب مسئولان فدراسیون از جمله  دکتر رستگار و آرش میراسماعیلی به خوبی و طبق برنامه پیش رفت و کاتاروها برای رقابت ها کاملاً آماده هستند.

وی ادامه داد: رقابتهای قهرمانی آسیا تنها دو سال قبل آغاز شد و در دو دوره  قبلی هر سال شاهد پیشرفت این مسابقات بوده ایم  و هر سال سطح فنی بالاتر از سال قبل بوده است. سالهای قبلی به دلیل مشارکت ضعیف کشورهای آسیایی می توانستیم تا سه تیم به این رقابتها اعزام کنیم ولی در این دوره  نزدیک به 10 کشور حضور خواهند داشت و رقابتهای سختی در پیش خواهیم.

میقانی در پایان از کشورهای ژاپن، کره، تایلند، مالزی و سنگاپور به عنوان رقبای اصلی کاتاروهای کشورمان ياد کرد و گفت: تیم ما تمرینات خوبی پشت سر گذاشته و با آمادگی بالا برای کسب بهترین نتیجه به دیدار رقبای خود خواهند رفت.

**مجتبی باجلان و سید رضا روحانی

تیم کاتای ایران در "کاتا منو کاتا" را مجتبی باجلان  سید رضا روحانی تشکیل می دهند. این دو جودوکار سابقه  20 سال فعالیت در این رشته ، 7 سال عضویت در تیم ملی کاتا و مدال برنز مسابقات جهانی مجارستان 2010، مدال نقره تورنمنت بین المللی ایتالیا، مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا 2011، مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان آلمان 2011 و مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا 2012  را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

باجلان در خصوص اردوهای آماده سازی تیم ملی گفت: شش دوره اردوی آمادگی را با مدیریت و برنامه ریزی خوب استاد میقانی پشت سر گذاشته ایم. امکانات و شرایط اردوها خوب بوده و خدارا شکر از لحاظ جسمی در آمادگی کامل بسر می بریم. جا دارد از جناب آقای میراسماعیلی که زحمات زیادی برای برپایی این اردو کشیدند تشکر کنیم.

وی در مورد  رقبای تیم خود در سنگاپور هم گفت: رقبای اصلی ما در آسیا کشور ژاپن، مهد جودوی جهان و کشورهای دیگری که به تازگی وارد عرصه قهرمانی شده اند، نظیر کره، تایلند و ویتنام هستند. با توجه به جایگاه کشورمان در کاتای جهان که در گذشته سکوهای بسیار خوبی را صاحب شده ایم، انشاءاله و با یاری خدا برای کسب خوش رنگ ترین مدال به میدان می رویم.

روحانی هم که در این گفتگو شرکت کرده بود گفت: اعزام های قبلی با هزینه اسپانسرها انجام شده است که خدا را شکر امسال با همت و سخت کوشی کلیه مسئولان فدراسیون و در رأس آن جناب آقای دکتر رستگار و قهرمان نامی جهان جناب آقای میراسماعیلی این هزینه ها توسط فدراسیون پرداخت شده است و امیدواریم با توجه به عناوین کسب شده گذشته تیم، هزینه مسابقات آینده خصوصاً مسابقات جهانی کیوتو که مهرماه برگزار می شود نیز توسط فدراسیون پرداخت شود.

این قهرمان کاتای کشورمان در پایان گفت:  از کلیه مربیانی که در عرصه جودو زحمت می کشند، خصوصاً استاد وحید که در استان اصفهان زحمات زیادی را برای رسیدن به مدال های مختلف کشیده اند تشکر می کنیم.

**محمدعلی نودهی

محمد علی نودهی و امیر فرزانه حصاری " ناگه نو کاتا" به دیدار رقبای خود روی تاتامی قهرمانی آسیا خواهند رفت. نودهی سال 75 تمرینات کاتا را در جودو آغاز کرده است. تمرینات وی ایتدا بیشتر جنبه آمادگی برای شرکت در آزمون های کمربند داشت و اما با شکل گیری مسابقات کاتا جودو تمرینات را بصورت جدی تر پیگیری کرد و  تا اینکه مسابقات جهانی و آسیایی کاتا بصورت رسمی برگزار شد و تیم ملی کاتا نیز شکل گرفت و  از سال 2008 که اولین تیم ملی کاتا جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت  در کنار سایر ملی پوشان حضور داشت. ماحصل تلاش نودهی و امیر فرزانه حصاری در فرم "ناگه نوکاتا" عنوان چهارم جهان در 2008 فرانسه، پنجم جهان در 2009 مالت، چهارم جهان در 2010 مجارستان، نائب قهرمانی جهان در 2011 آلمان و نائب قهرمانی آسیا در 2011 تایلند بوده است.

نودهی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، تایلند و لائوس به عنوان رقبای خود در مسابقات قهرمانی آسیا نام برد و افزود: حضور قدرتمندانه تیم ملی کاتا ایران در مسابقات جهانی 2011 آلمان و آسیایی 2011 تایلند موجب شد که نگاه فدراسیون به کاتا تغییر کند و برای مسابقات آسیایی سنگاپور تلاش خود را برای فراهم نمودن بودجه کافی برای اعزام تیم دوچندان نماید. در این راه  دکتر رستگار و  آرش میراسماعیلی مدیر سازمان تیم های ملی زحمات فراوانی کشیده اند تا اعضای تیم ملی دیگر دغدغه های حاشیه ساز را احساس نکنند و با خیالی آسوده به تمرینات منظم خود بپردازند.

وی ادامه داد: امیدوارم که ماحصل تلاش های صورت گرفته کسب مدال های متعدد و انشاءاله طلایی در رقابت های سنگاپور باشد. البته باید در نظر داشته باشیم که پس از بازگشت تیم از مسابقات آسیایی و پس از اندکی استراحت در تعطیلات عید نوروز مجدداً تمرینات تیم ملی کاتا شروع خواهد شد تا بتوانیم حضوری قدرتمندانه در مسابقات جهانی 2013 ژاپن داشته باشیم.

**محمدحسن نجفی و علیرضا کریمی ناصر

تیم کشورمان را در "کودوکان گوشین جوتسو" کاتا را محمد حسن نجفی  و علیرضا کریمی تشکیل می دهند. این دو 7 سال است که وارد عرصه کاتا شده  و 5 سال است که عضو تیم ملی هستند. نائب قهرمانی آسیا و ستاره مسابقات جهانی آلمان و مجارستان را در کارنامه خود دارند  به امید کسب طلای آسیا راهی سنگاپور شده اند.

نجفی دو کشور ژاپن و کره  را حریفان اصلی تیم خود معرفی کرد و گفت: برای حضور در این مسابقات خیلی تلاش کرده و تمرینات خوبی پشت سر گذاشته ایم . وضعیت اردو نسبت به اردوهای سابق بهترشد و  تخصصی شدن مربیان کاتا برای کاتاروها اثر بسیار خوب و مؤثری داشته است و اکنون با آمادگی بالا راهی مسابقات شده و انشاءاله با یاری خداوند بتوانیم مدال طلای آسیایی را برای ایران عزیزمان بدست بیاوریم.

وی ادامه داد: با پرداخت هزینه سفرمان توسط فدراسیون با روحیه فراوان و استرس کمتر اعزام خواهیم شد که جا دارد از زحمات تمام مسئولان فدراسیون برای فراهم شده امکانات مناسب تشکر و قدردانی کنیم. 

**محمدرضا صحرایی و محمدحسن سالاری

در "جونوکاتا" تیم ملی کشورمان را برای حضور در مسابقات قهمرمانی آسیا محمد رضا صحرایی و محمد حسن سالاری تشکیل می دهند. دو کاتارویی که 10 سال است در این بخش فعالیت کرده و با سابقه 7 سال حضور در تیم ملی نایب قهرمانی آسیا و جهان را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

صحرایی در خصوص آمادگی خود می گوید:  تلاش خود را کرده ایم تا با استفاده از حداکثر وقت و انرژی خود به بهترین آمادگی برسیم، این بدان معنا نیست که ما به عالی ترین حد مطلوب رسیده ایم، اما می توان گفت که در مسیر رشد حرکت می کنیم. جا دارد که از زحمات مسئولان فدراسیون که تمام تلاش خود را در جهت هرچه بهتر برگزار شدن اردوها به کار برده اند  و همچنین اساتیدی چون مهره ساز، فکرت و استاد زند تشکر کنیم.

سالاری در مورد رقبای خود در سنگاپور گفت: حریفان اصلی ما کشورهای ژاپن، ویتنام، تایلند و چین هستند. امیدوارم بتوانیم با توجه به اردوهایی که برگزار شد، اجرای طرح تخصصی شدن مربیان و آمادگی خوب بجه ها بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی در پایان گفت: در اولین اعزام به مسابقات کاتا در فرانسه، فدراسیون وقت هزینه اعزام را متقبل شدند و پس از آن هزینه سفرها بعهده اسپانسر بوده است و جای بسی امید و خوشحالی است که این فدراسیون با تلاش خود توانسته است همه کاتا ها را با هزینه خود اعزام نماید و امید است این فتح بابی شود تا با توجه بیش از پیش به کاتا اعزام هایی با کیفیت بهتر داشته باشیم.

قابل ذکر است رقابتهای جودو قهرمانی آسیا در بخش کاتا از صبح فردا در سنگاپور آغاز می شود./زر

برچسب ها: جودو ، کاتا ، آسیا ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار