دل به دريا بزنيم و بي‌توقع و به دور از محاسبات رايج! فقط «بادگير»ش باشيم. بادگير عزيزي كه دوستش داريم!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ضرغامي امروز صبح در يادداشتي در جام جم به ذكر خاطره‎اي از مصاحبه با سيداحمد خميني پرداخته است.

متن اين خاطره در جام جم آنلاين به اين شرح است: با بچه‌هاي مجله پيام انقلاب؛ ديدار و گفت‌وگويي بسيار صميمي و به‌يادماندني با مرحوم حاج سيداحمد آقاي خميني داشتيم.

از نازي‌آباد تا جماران در زير باران شديد با موتور هوندا 125 به عشق ديدار. خيلي به ما محبت كرد. هر سوالي كرديم جواب داد. ما را توجيه كرد. سيگار مي‌كشيد و به شوخي مي‌گفت: جلوي امام جرأت نمي‌كنم!

به گفته او امام در اتاق بغلي مشغول ديدن دادگاه سيدكاظم شريعتمداري بود. حاج‌ احمد مي‌گفت: امام با دقت مشغول ديدن اين برنامه است.

در انتها نيز با هم عكس يادگاري گرفتيم همين عكسي كه مي‌بينيد.

آن بادگير پلاستيكي خيلي كارساز بود. ارزان بود. هم جلوي باران را مي‌گرفت هم باد را. در شرايط عادي هم جمع مي‌شد به اندازه يك كف دست و زيپ آن كشيده مي‌شد و يكراست مي‌رفت لاي كلاسور، كنار كتاب دفتر و جزوه درسي دانشگاه.

زنده‌باد «بادگير». خيلي راحت بوديم. به همين سادگي سخت‌ترين شرايط را مي‌گذرانديم و لذت مي‌برديم؛ يعني جز لذت آن دوران چيز ديگري برايمان نمانده است.

مرحوم حاج سيداحمد آقاي خميني در پيروزي انقلاب امام نقش تعيين‌كننده داشت و بخشي از موفقيت‌هاي امام مرهون فداكاري‌هايش. رنجنامه او به آيت‌الله منتظري مشتي از خروارهاست. روحش شاد.

بادگير از باد و باران نمي‌هراسد؛ يعني چيزي ندارد كه از دست بدهد؛ ولي براي تن و بدن عزيز و مراد و مقتدايش محافظ است؛ ماندگار و پربركت مثل حاج‌احمدآقا.

چه خوب است شاخص صداقت، اعتقاد و ادعاي ما نيز همين باشد.

دل به دريا بزنيم و بي‌توقع و به دور از محاسبات رايج! فقط «بادگير»ش باشيم. بادگير عزيزي كه دوستش داريم!

سيد عزت‌الله ضرغامي - رئيس رسانه ملي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار