نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه تعطیل شده سد بفراجرد خلخال با مدیریت پیمانكار جدید آغاز بكار كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / دكتر جلیل جعفری بنه در بازدید از محل اجرای پروژه افزود: پروژه احداث سد بفراجرد خلخال كه از سال 87 با هدف تامین آب شرب شهر خلخال و روستاهای همجوار این شهر آغاز شده از یك سال پیش به دلیل ضعف پیمانكار قبلی مجری پروژه و پایبند نبودن پیمانكار به برنامه زمان بندی پروژه تعطیل شد.

وی گفت: با اعلام قانون ماده 46 و بركناری پیمانكار قبلی پیمانكار جدید با پیشنهاد 260 میلیارد ریال برای اجرا و تكمیل عملیات برنده شد.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و كوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه قبل از تعطیلی كامل عملیات اجرای سد این پروژه از پیشرفت 45 درصدی برخوردار بود افزود: انتظار می رود با سابقه خوبی كه از پیمانكار جدید در اجرای پروژه راه سازی سراغ داریم عملیات اجرایی سد خانقاه بفراجرد خلخال بر اساس برنامه زمان بندی شده پیش رفته و این پروژه تا پایان سال 93 به بهره برداری برسد.

جعفری اظهار كرد: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه زمینه اشتغال دوباره برای بالغ بر 70 نفر از كاركنان و كارگران این پروژه فراهم می شود و امیدواریم در بكارگیری افراد در ساختمان سد پیمانكار جدید افراد بومی و محلی در اولویت جذب نیروی انسانی قرار بگیرند.

وی گفت: سد خالی بفراجرد خلخال با ظرفیت هفت میلیون متر مكعب ذخیره آب با هدف تامین آب شرب شهر و چند روستای همجوار خلخال در میان مدت و نیز تامین آب زراعی توسط شركت آب منطقه ای استان اجرا می شود.

وی افزود: هم اكنون تجهیزات و ماشین آلات پیمانكار جدید در محل اجرای سد مستقر شده و در چند روز آینده عملیات اجرایی ادامه و تكمیل این پروژه آغاز خواهد شد/س 

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، سد ، بفراجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.