چهارمحال و بختياري/

دسترسی به اشتغال مهم‌ترین دغدغه‌ی جوانان چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که دسترسی به اشتغال مهم‌ترین دغدغه‌ی جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد ساماندهی فرصت شناخت و برطرف کردن مشکلات جوانان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «علیرضا تشنیزی» از پیگیری مشکلات جوانان استان در زمینه‌های مختلف در ستاد ساماندهی امور جوانان خبر داد.

وی با اشاره به مشکل جوانان در خصوص مسکن و ازدواج گفت: در شش جلسه‌ی ستاد ساماندهی این اداره مصوباتی مربوط به مشکلات مسکن، ازدواج، هویت و اشتغال جوانان تصویب و برای تصویب نهایی به وزارتخانه ارائه شده است.

تشنیزی تصریح کرد: در این ستاد مصوب شد دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی، هلال‌احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دانشگاه‌ها برای جوانان کلاس‌های مشاوره در خصوص ازدواج برگزار کنند.

وی با بیان این‌که دسترسی به اشتغال، مهم‌ترین دغدغه‌ی جوانان است، خاطرنشان کرد: برخورداری از شغل پایدار و مناسب سبب استقلال، آرامش و آسایش زندگی و کمک مهمی به هویت بخشی و استحکام نهاد خانواده است.

تشنیزی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود و ضرورت ساماندهی جوانان گفت: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌توان آسیب‌های فرهنگی را در جوانان شناسایی کرده و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کرد.

وی هم‌چنین از پیگیری اجراشدن مصوبات مسکن جوانان خبر داد و افزود: این مصوبات شامل ایجاد خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان متاهل و پیگیری در اختیار گذاشتن مسکن به جوانان متاهل برای مدت معین است که در صورت به تایید رسیدن در ستاد ساماندهی و معاونت امور جوانان وزارتخانه در استان قابل اجراست.

تشنیزی با اشاره به اجرا شدن برنامه‌هایی در بخش هویت برای جوانان استان گفت: در این بخش برنامه‌هایی برای بازدید جوانان از دستاوردهای ملی استان در طول انقلاب اسلامی انجام شده است که در هر دوره 30 تا 40 نفر از جوانان برای بازدید اعزام می‌شوند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.