شهرستان ملکان با داشتن 120 آثار تاریخی و فرهنگی با قدمت چندهزار ساله و مردمانی خونگرم بهترین محل برای مسافرت نوروزی می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،قلعه بختک لیلان-پل های تاریخی قرمزی کورپی قلی کندی و قلعه جوق و پل لیلان چای از اماکن تاریخی با قدمت چندهزار ساله در شهرستان ملکان می باشد و همچنین این شهرستان با داشتن اماکن گردشگری ، تاریخی و زیارتی علی بلاغی آقمنار ، چشمه آب معدنی آرپادرسی با خواص درمانی دفع سنک کلیه ، سد مخزنی قوش قیه ، ارتفاعات باباگر و شیروانشاهلو ، منطقه شورسو با خواص درمانی و کمپ گردشگری پارک جنگلی ملکان آماده پذیرایی از هموطنان عزیز از اقصی نقاط کشور و استان می باشد.

این شهرستان همچنین با قرارگرفتن در همسایگی استان های آذربایجان غربی و کردستان و جاده ترانزیتی 3 استان بهترین محل جهت ارائه انواع خدمات پذیرایی ،اسکان ،راهنمایی و... می باشد.

به گفته مسئول اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ملکان این اداره با فعال نمودن دبیرخانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با همکاری و هماهنگی کامل دستگاههای دولتی و برگزاری جلسات متععد خود را برای استقبال از مسافرین نوروزی 92 و ارائه خدمات در زمینه های مختلف آماده کرده است.

وحید خادمی با دعوت از هموطنان عزیز جهت مسافرت به شهرستان ملکان و بازدید از آثار تاریخی،فرهنگی و زیارتی این منطقه گفت: در ایام نوروز 92 راهنمایان گردشگری ضمن استقرار در مبادی ورودی و خروجی و ارائه نقشه و بروشور جاذبه های شهرستان ملکان و استان آذربایجان شرقی به راهنمایی مسافرین خواهند پرداخت.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ملکان اسکان مسافرین نوروزی در مراکز اقامتی از جمله کمپ ها و مدارس را از دیگر فعالیت های این ستاد دانست و افزود: در صورت لزوم مسافرین در خوابگاههای دانشجویی،مساجد و منازل استیجاری نیز اسکان خواهند شد و هماهنگی لازم در این خصوص با دستگاههای ذیربط بعمل آمده است.

وی نظارت بر اماکن اقامتی – دفاتر خدمات گردشگری – رستوران های بین راهی-صنوف و مراکز بهداشتی و درمانی-داروخانه ها—استقرار پایگاههای امداد و نجات و کیوسک های انتظامی در محورهای ورودی و خروجی شهر-اسکان مسافرین حادثه دیده و دهها خدمت دیگر را از فعالیت های ستاد تسهیلات نوروزی ملکان در ایام نوروز 92 برشمرد.

وی در پایان اعلام کرد: ستاد تسهیلات سفرهای شهرستان ملکان با شماره تلفن های 8220444 و 8227511 آماده دریافت گزارشات،شکایات و تقدیر هموطنان عزیز می باشد.

گفتنی است: شهرستان ملکان با داشتن جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر شامل 2 بخش مرکزی و لیلان در 150 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان آذربایجان شرقی قرار گرفته و بخاطر دارابودن 11 هزار هکتار باغات انگور به شهر خوشه های طلایی مشهور می باشد.

شغل و منبع درآمدی اکثر جمعیت روستایی و شهری ملکان کشاورزی و باغداری و بخصوص تاکداری است./س

برچسب ها: تاریخی ، فرهنگی ، مسافرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.